Η Microsoft βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων μετά από φήμες που ήθελαν την ακύρωση μιας φορητής εκδοχής του Xbox. Νεότερα στοιχεία, που προέρχονται από αξιόπιστους insiders της τεχνολογικής βιομηχανίας, ρίχνουν φως στις παρασκηνιακές διαπραγματεύσεις και τους λόγους αυτής της απόφασης, αναδεικνύοντας τις προκλήσεις της αγοράς φορητών παιχνιδομηχανών.
Οι Απαιτήσεις της AMD και το Κόστος του Ρίσκου
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιοποίησε ο γνωστός leaker KeplerL2, ο οποίος έχει ιστορικό ακριβών διαρροών σχετικών με την AMD, η ακύρωση της ανάπτυξης μιας φορητής κονσόλας Xbox οφείλεται κυρίως στις υψηλές απαιτήσεις της AMD. Συγκεκριμένα, η εταιρεία μικροεπεξεργαστών φέρεται να απαίτησε μια δέσμευση για την παραγωγή 10 εκατομμυρίων μονάδων ενός ειδικού System-on-a-Chip (SoC) ως όρο για τη συνεργασία.
Αυτός ο αριθμός κρίθηκε μη εφικτός και υπερβολικά ριψοκίνδυνος για τη Microsoft. Ανάλυση: Το ύψος αυτής της απαίτησης φανερώνει είτε την επιθυμία της AMD για εξασφαλισμένο όγκο παραγωγής και οικονομίες κλίμακας, είτε την εκτίμησή της για το ελάχιστο κρίσιμο μέγεθος αγοράς που απαιτείται για να είναι βιώσιμη μια τέτοια επένδυση σε εξειδικευμένο υλικό.
Η Πραγματικότητα της Αγοράς Φορητών Κονσολών
Η δυστοπία που δημιούργησε η απαίτηση των 10 εκατομμυρίων μονάδων γίνεται σαφέστερη αν αναλογιστούμε την τρέχουσα κατάσταση στην αγορά των φορητών παιχνιδομηχανών. Παρά την επιτυχία του Steam Deck της Valve, οι πωλήσεις του κινούνται στα περίπου 4 εκατομμύρια συστήματα. Άλλοι ανταγωνιστές, όπως το ASUS ROG Ally και το Lenovo Legion Go, έχουν καταγράψει πωλήσεις μεταξύ 1 και 2 εκατομμυρίων μονάδων.
Στο πλαίσιο αυτό, η δέσμευση για 10 εκατομμύρια συστήματα θα ήταν ένα σημαντικά μεγαλύτερο στοίχημα για τη Microsoft, ειδικά αν λάβουμε υπόψη την απουσία εδραιωμένης παρουσίας της στην κατηγορία των φορητών Xbox. Η Microsoft, όπως αναφέρεται, «δεν ήθελε να αναλάβει αυτό το ρίσκο».
Ευρύτερες Επιπτώσεις και Στρατηγική της Microsoft
Η απόφαση αυτή υπογραμμίζει τις εγγενείς δυσκολίες και τον έντονο ανταγωνισμό στον χώρο των φορητών συσκευών gaming. Η Microsoft, με την υπάρχουσα στρατηγική της να επικεντρώνεται στο Game Pass και στο cloud gaming, ενδεχομένως να εκτίμησε ότι η επένδυση σε μια αποκλειστική φορητή κονσόλα δεν συνάδει πλήρως με τη μακροπρόθεσμη πορεία της.
Analysis: Η στροφή προς το cloud-based gaming και η διαθεσιμότητα παιχνιδιών Xbox μέσω κινητών συσκευών και άλλων πλατφορμών, θα μπορούσε να μειώσει την ανάγκη για μια dedicated φορητή κονσόλα. Το ρίσκο να δημιουργηθεί ένα προϊόν που θα ανταγωνίζεται έμμεσα τις δικές της λύσεις streaming, ίσως έπαιξε ρόλο στην απόφαση.
Το Μέλλον του Φορητού Gaming και το Xbox
Η ακύρωση του εγχειρήματος για μια φορητή κονσόλα Xbox, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η Microsoft εγκαταλείπει τον χώρο του φορητού gaming. Αντιθέτως, μπορεί να υποδηλώνει μια αναθεώρηση της προσέγγισής της, με πιθανή στροφή σε λύσεις που αξιοποιούν καλύτερα την υπάρχουσα υποδομή του Game Pass και του Xbox Cloud Gaming.
- Επένδυση στο Cloud Gaming: Η Microsoft πιθανώς θα ενισχύσει τις προσπάθειές της να προσφέρει την εμπειρία Xbox σε οποιαδήποτε οθόνη, μέσω browsers και εφαρμογών.
- Συνεργασίες με Τρίτους: Αντί να κατασκευάζει τη δική της συσκευή, θα μπορούσε να εστιάσει σε συνεργασίες με κατασκευαστές hardware για τη βελτιστοποίηση του Xbox Cloud Gaming σε φορητές συσκευές τρίτων.
In the author’s assessment: Η αδυναμία της AMD και της Microsoft να συμφωνήσουν σε έναν ρεαλιστικό αριθμό πωλήσεων αναδεικνύει τις προκλήσεις της καινοτομίας στην αγορά των gaming συσκευών. Η Microsoft, με τα τεράστια οικονομικά της μεγέθη, δεν είναι απρόθυμη να επενδύσει, αλλά είναι σαφές ότι αξιολογεί με μεγάλη προσοχή το ρίσκο και την πιθανή απόδοση των επενδύσεών της στον άκρως ανταγωνιστικό τομέα του gaming hardware.