Μια νέα εξέλιξη στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων: η Smart εναρμονίζεται με τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς.
Η Smart, μολονότι είχε προγραμματίσει μια πλήρως ηλεκτρική γκάμα αυτοκινήτων, τώρα αποφασίζει να επανεξετάσει τα σχέδιά της, εισάγοντας μοντέλο του #5 με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτή η αλλαγή δείχνει σαφώς τη στροφή της Smart προς την υβριδική τεχνολογία.
Η εταιρεία, που αποτελεί θυγατρική των Geely και Mercedes-Benz, έχει ξεκινήσει ήδη τις δοκιμές για plug-in hybrid οχήματα, τα οποία έχουν εντοπιστεί και φωτογραφηθεί σε δημόσιους δρόμους.
Σύμφωνα με ανώνυμο εκπρόσωπο της Smart που μίλησε σε βρετανικά μέσα ενημέρωσης, «Αντιλαμβανόμαστε ότι η χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης, κυρίως μέσω υβριδικών τεχνολογιών, θα αποτελέσει το απαραίτητο στάδιο πριν από την πλήρη ηλεκτροκίνηση. Είναι κρίσιμο να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των καταναλωτών και, αυτή τη στιγμή, η Smart δεν αποκλείει καμία τεχνολογική επιλογή».
Η κατάσταση αυτή δεν περιορίζεται μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά. Ιδιαίτερα στην Κίνα, που είναι στρατηγικής σημασίας για τη Smart, οι πωλήσεις των plug-in hybrid οχημάτων έχουν δείξει αξιοσημείωτη αύξηση τον τελευταίο καιρό.
Για την υβριδική εκδοχή του #5, η Smart δεν έχει ακόμη αποκαλύψει λεπτομέρειες, αλλά αναμένεται να αξιοποιήσει τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί από την Geely, όπως το εξαιρετικά προηγμένο σύστημα του Galaxy 7 EM-i. Αυτή η τεχνολογία συνδυάζει έναν 1.5L 4κύλινδρο κινητήρα με ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μετάδοσης κίνησης (E-DHT) που παράγει 110 άλογα, συνεργαζόμενο με έναν ηλεκτροκινητήρα 215 ίππων.
Ο κινητήρας διαθέτει το εντυπωσιακό όνομα “Thor” και προσφέρεται με μπαταρίες χωρητικότητας είτε 8.5kWh είτε 19.1kWh, με την δεύτερη επιλογή να επιτρέπει αυτονομία που υπερβαίνει τα 1000 χιλιόμετρα.
Όσον αφορά τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του #5, αυτές επιτυγχάνουν 335bhp με έναν ηλεκτροκινητήρα και 416bhp με δύο, υποστηριζόμενες από αρχιτεκτονικές 400V και 800V αντίστοιχα. Οι μπαταρίες τους θα είναι διαθέσιμες σε χωρητικότητες 76kW και 100kWh, προσφέροντας αυτονομία μειωμένη σε σχέση με το σύστημα Thor.
Αξιοσημείωτο είναι ότι και άλλες μάρκες της Geely, όπως η Lotus, ακολουθούν αντίστοιχη προσέγγιση, αν και έχουν αναβάλει προς το παρόν τα πλάνα τους για αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα.