Η Mazda επενδύει δυναμικά στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση με τη δημιουργία νέας μονάδας στην πόλη Iwakuni της Ιαπωνίας, στόχος της οποίας είναι η παραγωγή 10 GWh μπαταριών ετησίως.
Η νέα αυτή εγκατάσταση θα εστιάσει αποκλειστικά στην παραγωγή μπαταριών για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της. Το εργοστάσιο θα βρίσκεται στην επαρχία Yamaguchi και θα προμηθεύεται τις μπαταρίες του κυρίως από την Panasonic Energy.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι κυλινδρικές μπαταρίες που θα κατασκευάζονται εδώ, θα χρησιμοποιηθούν σε ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο που αναπτύσσεται με βάση μια ειδικά σχεδιασμένη αρχιτεκτονική για EV. Προς το παρόν, δεν έχει ανακοινωθεί η ημερομηνία παρουσίασης αυτού του οχήματος, ούτε οι τεχνικές του προδιαγραφές.
Ωστόσο, ο CEO της Mazda, Masahiro Moro, έχει δηλώσει ότι οι εργασίες για τη νέα πλατφόρμα θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027. Η εταιρεία υπόσχεται ότι αυτή η πλατφόρμα θα αποτελέσει τη βάση για καινοτόμο σχεδίαση, υψηλό επίπεδο άνεσης και απογειωμένη οδηγική εμπειρία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Mazda έχει ήδη κάνει τα πρώτα βήματα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με το MX-30, το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο βασισμένο σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας SkyActiv, που αρχικά σχεδιάστηκε για κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πρόσφατα, στην Κίνα παρουσιάστηκε το EZ-6, ένα μεσαίο sedan που μοιράζεται την τεχνολογία του με το Changan Deepal/Shenlan SL03. Οι ίδιες υποδομές αναμένονται να χρησιμοποιηθούν και στην παραγωγή της Mazda Arata EV, της οποίας η παρουσίαση είναι προγραμματισμένη για το 2025, και θα αποτελεί το “ξαδελφάκι” του SUV Deepal SL07.
Εκτός από τις μπαταρίες που κατασκευάζει σε συνεργασία με την Panasonic, η Mazda εξετάζει και την ανάπτυξη τεχνολογιών ιόντων λιθίου υψηλής πυκνότητας για PHEV και EV μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν μέχρι το 2030. Παράλληλα, ερευνά τη δυνατότητα εξέλιξης μπαταριών στερεάς κατάστασης.