Η επιστροφή του Kia Pride: Τώρα ηλεκτρικό!

Η επιστροφή του Kia Pride: Τώρα ηλεκτρικό!

Συμπληρώνοντας 80 χρόνια ιστορίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, η Kia στη Μεγάλη Βρετανία παρουσίασε μια ανανεωμένη ηλεκτρική έκδοση του αναγνωρίσιμου Pride, που έκανε το ντεμπούτο του το 1996.

Το Pride ήταν γνωστό επίσης και ως Ford Festiva σε ορισμένες αγορές, και είχε διαθέσιμες μηχανές 1,1 λίτρων και 1,3 λίτρων. Ο μεγαλύτερος κινητήρας παρείχε μια ισχύ 61 ίππων και ροπή 135 Nm. Σήμερα, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο που επιμελήθηκε η Electrogenic και απεικονίζεται στις παρακάτω φωτογραφίες αποδίδει 109 ίππους με 235 Nm ροπής.

Kia Pride EV b

Φυσικά, συγκριτικά με τους 228 ίππους που προσφέρει το Kia EV6, αυτός ο αριθμός φαίνεται σχετικός. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως το Pride ζυγίζει μόλις 870 κιλά σε σύγκριση με τα 2.065 κιλά του EV6. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτής της αναβάθμισης είναι ότι διατηρεί το χειροκίνητο πεντάρι κιβώτιο.

Όπως και στο EV6, το ηλεκτρικό Pride προσφέρει διαφορετικές επιλογές οδήγησης. Στον Eco τρόπο, η ισχύς περιορίζεται στους 60 ίππους και η ροπή φτάνει τα 118 Nm, με επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα, ακριβώς όπως το αρχικό βενζινοκίνητο μοντέλο. Στον Auto τρόπο, ακολουθεί μια πιο χαρακτηριστική συμπεριφορά ηλεκτρικού οχήματος, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει στους 81 ίππους και 176 Nm ροπής. Στην Sport επιλογή, οι 109 ίπποι προσφέρουν διάθεση «σπιρτόζικης» ταχύτητας, ολοκληρώνοντας την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 8 δευτερόλεπτα (συγκριτικά με το EV6, που επιτυγχάνει την ίδια απόσταση σε 7,7 δευτερόλεπτα).



Kia Pride EV c

Αναφορικά με την εμφάνιση του Kia, τίποτα δεν παραπέμπει άμεσα σε ηλεκτρική έκδοση. Οι ίδιοι τροχοί και τα τάσια διατηρούνται ως έχουν, ενώ η θύρα φόρτισης είναι προσεκτικά κρυμμένη πίσω από το καπάκι πλήρωσης καυσίμου, προσφέροντας διακριτικότητα. Μοναδικές αλλαγές εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα, ενώ στο εσωτερικό, το υλικό έχει αντικατασταθεί με ένα νέο, το οποίο όμως διατηρεί retro αισθητική με πράσινες ραφές, ενθυμούμενο στοιχεία του EV6 GT.

Το Pride χρησιμοποιεί δύο μπαταρίες 10 kWh, με μια μπαταρία τοποθετημένη κάτω από το καπό και την άλλη στο πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ. Η αυτονομία του φτάνει έως 193 χιλιόμετρα, προσφέροντας μια ικανοποιητική λύση για καθημερινές διαδρομές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ