Το Lecar 459 Hybrid αναδεικνύεται ως ένα σύγχρονο συμπαγές Crossover που λειτουργεί κυρίως με ηλεκτρισμό, ενώ εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης/αιθανόλης 1.0 λίτρου για την υποστήριξη της φόρτισης της μπαταρίας του – προσφέροντας έτσι μια εντυπωσιακή αυτονομία που φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα.
Αλλά, ποιός είναι ο Lecar; Ουσιαστικά, πρόκειται για μια νεοσύστατη εταιρεία αυτοκινήτων που ιδρύθηκε από τον επιχειρηματία Φλάβιο Φιγκουεϊρέντο Άσις στη Βραζιλία. Το βασικό της μέλημα είναι η παραγωγή κομψών και οικονομικών οχημάτων, όπως το 459 Hybrid, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2026.
Η εταιρεία σκοπεύει να διαθέσει το 459 Hybrid στην αγορά της Λατινικής Αμερικής με τιμή περίπου 147.900 βραζιλιάνικα ρεάλ, που ισοδυναμεί με 24.100 ευρώ.
Αυτή η υβριδική τεχνολογία περιλαμβάνει έναν θερμικό κινητήρα που επιφορτίζεται με τη φόρτιση της μπαταρίας, η οποία παρέχει την απαραίτητη ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα των 163 ίππων, που κινεί τους τροχούς. Με πλήρη φόρτιση της μπαταρίας και γεμάτη ρεζερβουάρ βενζίνης ή αιθανόλης, το Lecar 459 μπορεί να καλύψει έως και 1.000 χιλιόμετρα.
Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται δεν είναι καινούριος στην αγορά, καθώς μιλάμε για τον τρικύλινδρο 1.0 λίτρου που συναντάμε και στα Renault Clio, Mitsubishi Colt, καθώς και Dacia Sandero. Η Horse, ο τομέας θερμικών κινητήρων της κινεζικής Geely, έχει ήδη συνάψει συμφωνία για την εισαγωγή αυτού του κινητήρα (HR10) καθώς και ενός τετρακύλινδρου 1.3 λίτρου (HR13) στη βραζιλιάνικη αγορά.
Αξιοσημείωτο είναι ότι ο κινητήρας έχει υποστεί κάποιες τροποποιήσεις (όπως η χρήση αλουμινίου στις κυλινδροκεφαλές) ώστε να μπορεί να λειτουργεί και με βενζίνη και με αιθανόλη – ένα καύσιμο που έχει καθιερωθεί στη βραζιλιάνικη αγορά εδώ και πολλές δεκαετίες (από την πετρελαϊκή κρίση των 1970).
Σύμφωνα με την Horse, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 120 ίππους και 200 Nm ροπής και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Κουριτίμπα, Βραζιλία.
Ένας ενδιαφέρων παραλληλισμός στην ιστορία είναι η συνεργασία της Renault με την Lecar. Στη δεκαετία του 1980, η γαλλική εταιρεία ήθελε να εξάγει το Renault 5 στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά αντί να διατηρήσει την επιτυχημένη ονομασία, επέλεξε το όνομα… Le Car. Δυστυχώς, αυτό το βήμα δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία, λόγω της έλλειψης συνήθειας στην αγορά των ΗΠΑ για μικρότερα αυτοκίνητα, παρόλο που η γαλλική ονομασία του προσέφερε μια διαφορετική προσέγγιση.