Μιλάμε για έναν γίγαντα: ο μεγαλύτερος κινητήρας του κόσμου είναι τόσο ψηλός όσο μια μικρή πολυκατοικία και έχει περισσότερους από 100.000 ίππους.
Ο κινητήρας αυτός είναι δίχρονος, υπετροφοδοτούμενος και φέρει την ονομασία Wartsila 14RT-flex96C, και φυσικά δεν σχεδιάστηκε για να τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο ή ακόμα και στο μεγαλύτερο φορτηγό που μπορείς να φανταστείς.
Αυτός ο 14κύλινδρος κινητήρας έχει σχεδιαστεί ειδικά για να προωθεί τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς κοντέινερ, διαθέτοντας γιγαντιαίες διαστάσεις κυλίνδρων που του επιτρέπουν να παράγει κολοσσιαία ροπή σε εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες, κάτι που είναι ασυνήθιστο για κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η διάμετρος του κυλίνδρου αγγίζει το 1 μέτρο (960 χιλιοστά) ενώ η διαδρομή του εμβόλου σε αφήνει άφωνο με τα 2,5 μέτρα!
Κάθε πιστόνι αυτού του τέρατος ζυγίζει 5 τόνους και έχει ύψος 6 μέτρα, ενώ ο στροφαλοφόρος άξονας αγγίζει τα 300 κιλά…
Ο συνολικός του όγκος φτάνει τους 2.300 τόνους, έχει ύψος 13,5 μέτρα και μήκος 26,6 μέτρα. Στην 14κύλινδρη εκδοχή του αποδίδει 107.390 ίππους, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής του αγγίζει μόλις τους 102 σ.α.λ.
Η ροπή του φτάνει τα 7.603.850 Nm, που σημαίνει πως μιλάμε για εκπληκτική απόδοση, αλλά και για μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο, με την Wartsila να ανακοινώνει κατανάλωση που μπορεί να αγγίξει τους 250 τόνους την ημέρα.
Φυσικά, αυτό το νούμερο μπορεί να φαίνεται υπερβολικό για τους περισσότερους από εμάς, αλλά ο RT-flex96C είναι πράγματι οικονομικός όσον αφορά τις απαιτήσεις του.
Αυτό το «τέρας» διασχίζει τους ωκεανούς επιτρέποντας σε πλοία όπως το γιγαντιαίο Emma Maersk να φτάνουν στον προορισμό τους έως και τέσσερις ημέρες νωρίτερα σε σχέση με τα λιγότερο ισχυρά μοτέρ των ανταγωνιστών τους.