Η πλήρης αναστήλωση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με το κόστος των εργασιών να ανέρχεται στα 463 εκατ. ευρώ. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την αναβάθμιση των κυριότερων αξόνων, όπως Αθήνα-Θεσσαλονίκη, Λάρισα-Βόλο και Παλαιοφάρσαλο-Καλαμπάκα, καθώς και τη γραμμή του Πηλίου.
Στόχος είναι η ενίσχυση της ανθεκτικότητας της υποδομής σε ακραία καιρικά φαινόμενα, με έμφαση στη διαλειτουργικότητα με το Ευρωπαϊκό Σιδηροδρομικό Δίκτυο. Επιπλέον, προβλέπονται έργα για τη σύνδεση με διευρωπαϊκούς άξονες και την ανάπτυξη προαστιακών συνδέσεων με θετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την οικονομία.
Ανάλυση Έργων:
Έργα που εγκρίθηκαν περιλαμβάνουν την αναβάθμιση διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο και μελέτες για συνδέσεις με λιμάνια. Επίσης σχεδιάζεται η ανακαίνιση γέφυρας διπλού σιδηροδρομικού άξονα συνδέοντας προβλήτα και λιμένα Θεσσαλονίκης.
Συνοδευτικά, χρηματοδοτείται αίτημα για έργα σύνδεσης και αναβάθμισης σιδηροδρομικών γραμμών, με στόχο την ενίσχυση της εμπορευματικής κίνησης και τη διευκόλυνση της επιβατικής μεταφοράς.
Για την εφαρμογή των έργων, παρέχεται επιπλέον χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και εξετάζονται προτάσεις για τη συνεχή βελτίωση και ενίσχυση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Κεντρική Ελλάδα.