Το σημαντικό έργο της μόνιμης σύνδεσης της Λευκάδας με την ηπειρωτική Ελλάδα μέσω υποθαλάσσιου τούνελ αποκτά μεγάλη σημασία, ειδικά μετά την ολοκλήρωση του νέου οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία.
Το έργο της υποθαλάσσιας σύνδεσης Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας εξελίσσεται σταδιακά και χαρακτηρίζεται ως στρατηγικής σημασίας διότι θα βελτιώσει σημαντικά την κυκλοφορία στο νησί, παρέχοντας ταυτόχρονα αναπτυξιακή ώθηση.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, οι μεγάλες ουρές αυτοκινήτων των επισκεπτών στο νησί δεν πέρασαν απαρατήρητες από τις αυτοδιοικητικές παρατάξεις, οι οποίες έχουν εστιάσει στην κατασκευή της σήραγγας ως προτεραιότητα.
Το έργο, με προϋπολογισμό 60 εκατ. ευρώ, είχε αναφερθεί προηγουμένως από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ως μέρος του αναπτυξιακού σχεδίου για την περιοχή των Ιονίων Νήσων έως το 2030.
Η υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας μέσω σήραγγας είναι συνέχεια της Αμβρακίας Οδού και αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τη συνδεσιμότητα της περιοχής.
Η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας θα γίνει εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση, σύμφωνα με προηγούμενες προτάσεις.
Προς το παρόν, η σύνδεση του νησιού με τη Στερεά Ελλάδα γίνεται μέσω μεταλλικής αρθρωτής γέφυρας, αλλά η ύπαρξή της επιφέρει προβλήματα κυκλοφορίας και ουρές οχημάτων, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες.
Η μόνιμη σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα αναμένεται να βελτιώσει την κυκλοφορία και να ενισχύσει τον τουρισμό στην περιοχή.