Τι ανακοίνωσε η υφυπουργός μεταφορών για την οριοθέτηση της ταχύτητας στην πόλη;

Τι ανακοίνωσε η υφυπουργός μεταφορών για την οριοθέτηση της ταχύτητας στην πόλη;

Η κ. Αλεξοπούλου έχει ως στόχο τον τριπλασιασμό των πληρωμών για το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2″ έως το 2024. Κατά τη διάρκεια του 7ου Συνεδρίου Ηλεκτροκίνησης, αποκάλυψε ότι θα προωθήσει την αλλαγή της συνήθειας των Ελλήνων, βελτιώνοντας τις υπηρεσίες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και μειώνοντας το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα στην πόλη. Στόχος είναι η προτεραιότητα σε πεζούς και δικυκλιστές έναντι των αυτοκινήτων.

Επιπλέον, ανέδειξε το μέλλον των αστικών μετακινήσεων, περιλαμβάνοντας την ηλεκτροκίνηση, την αποθάρρυνση της χρήσης θερμικών κινητήρων, κοινόχρηστα οχήματα και εκτεταμένη χρήση των ΜΜΜ.

Η υφυπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση επιδιώκει τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, μειώνοντας τον κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο των μεταφορών.

Τέλος, επισήμανε την προτεραιότητα στην ανάπτυξη της βιώσιμης αστικής κινητικότητας μέσω της ηλεκτροκίνησης και των σύγχρονων μορφών κινητικότητας.ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Πέρα από τα ηλεκτρικά λεωφορεία, η κυβέρνηση επιδοτεί σταθερά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας μέσω τεσσάρων προγραμμάτων. Πρόσφατα τροποποιήσαμε το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2». Αποφασίσαμε την απομάκρυνση αιτήσεων που παρέμεναν ανενεργές, εφαρμόζοντας 45ημερη προθεσμία για υποβολή παραγγελίας ηλεκτρικού οχήματος και απελευθερώσαμε κεφάλαια ύψους 6,4 εκατ. ευρώ. Αυτά προστέθηκαν σε ακόμη 6,5 εκατ. ευρώ που είχαν αποδεσμευτεί ή μεταφερθεί το προηγούμενο διάστημα. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε τη δυνατότητα σε πολίτες που το επιθυμούν να επιδοτηθούν για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος, είτε πρόκειται για ποδήλατο, είτε για μηχανάκι, είτε για αυτοκίνητο. Η πλατφόρμα παραμένει ανοικτή για όσους επιθυμούν να κάνουν την αίτησή τους, προκειμένου να υπαχθούν στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» καθώς ανατροφοδοτείται με αποδέσμευση κεφαλαίων που προέρχονται από την αυστηρή εφαρμογή των προθεσμιών, όπως οι 8 μήνες για να ολοκληρώσει κανείς την αγορά του ηλεκτρικού οχήματος. Συνολικά έχουν δεσμευτεί 65 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις, ενώ λόγω της μεγάλης ζήτησης παρατείναμε το πρόγραμμα ως το τέλος Απριλίου. Το 2023 ταξινομήθηκαν 6.382 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας, ενώ το 2022 είχαν ταξινομηθεί 2.827 αύξηση 130%. Αναλόγη αύξηση αναμένεται και φέτος. Μέχρι σήμερα στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 έχουν υποβληθεί 20.577 αιτήσεις, εκ των οποίων στις 19.571 εγκρίθηκε η επιδότηση. Τους 2 προηγούμενους μήνες, επιχορηγήθηκαν 3.239 πολίτες με συνολικό ποσό 8,5 εκατ. ευρώ. Ο στόχος μας το 2024 είναι να τριπλασιαστούν οι πληρωμές προς τους πολίτες, με ένα ποσό που θα προσεγγίζει τα 30 εκατ. ευρώ σε επιδοτήσεις.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Αντίστοιχα, στο πρόγραμμα Πράσινα Ταξί δόθηκε παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων ως 31/12/2024, ενώ έχει ολοκληρωθεί η πρώτη καταβολή επιδότησης του ποσού των 22.500 ευρώ σε επαγγελματία οδηγό στην πόλη της Πτολεμαΐδας. Ετήσια παράταση δόθηκε και στο πρόγραμμα e-Astypalea, όπου επίσης αυξήσαμε την επιδότηση απόσυρσης για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα από 3.000 σε 10.000 ευρώ. Τέλος, στο Φορτίζω Παντού, η υποβολή αιτήσεων παρατείνεται ως τις 31 Μαΐου και σύντομα ολοκληρώνουμε τις απαραίτητες τροποποιήσεις, ώστε να μειώσουμε τη γραφειοκρατία, να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες και να δώσουμε σε όλη την αγορά τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τις σημαντικές επιδοτήσεις που προβλέπει το πρόγραμμα.

ywAAAAAAQABAAACAUwAOw==

Απαραίτητο στοιχέιο για να φτάσουμε σε μια νέα πραγματικότητα όσον αφορά στη βιώσιμη αστική κινητικότητα στην Αθήνα είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, τον οποίο υλοποιούμε με τρεις βασικούς στόχους: την ευχρηστία των παρεχόμενων υπηρεσιών, την απλούστευση των διαδικασιών και τη διαφάνεια των συναλλαγών. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η ψηφιοποίηση μιας σειράς εγγράφων που ολοκληρώνουν το ψηφιακό πορτοφόλι των οδηγών. Πλέον τα έγγραφα θα βρίσκονται στο κινητό. Πέρα από το δίπλωμα οδήγησης, ο πολίτης μπορεί να βλέπει και να ελέγχει για κάθε όχημά του τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, αν έχει πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, αν το όχημά του είναι σε κίνηση ή ακινησία, το αποτέλεσμα του τελευταίου Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ και την ημερομηνία του επόμενου ελέγχου και τα στοιχεία ασφάλισης του οχήματός του. Μέσω του Gov.gr Wallet, ο πολίτης λαμβάνει ειδοποίηση στο κινητό του, δύο εβδομάδες πριν τον επόμενο Τεχνικό Έλεγχο. Θέλω να αναφέρω και την υπηρεσία Tap’N’Pay, η οποία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο από τις λεωφορειακές γραμμές Express για το<aεροδρόμιο. Με τη νέα αυτή υπηρεσία ο επιβάτης θα μπορεί να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της Αθήνας χωρίς να χρειάζεται εισιτήριο, απλά με τη χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο. Η υπηρεσία αυτή, η σύμβαση για την υλοποίηση της οποίας υπεγράφη από τον ΟΑΣΑ τον Δεκέμβρη, θα είναι διαθέσιμη στο σύνολο της πρωτεύουσας πριν το τέλος του 2024. Είναι μια εικόνα που δείχνει την πρόθεση να απλοποιήσουμε την παροχή υπηρεσιών στα ΜΜΜ.»

<

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ