Στηθαία ασφαλείας παλαιά και μη πιστοποιημένα, λεπίδες που δεν είναι συνδεμένες στα στηθαία, μπετόβεργες, πλαστικό πλέγμα και φακοί συνθέτουν την εικόνα των οδικών αξόνων στην Αττική προκαλώντας τις ιδανικές συνθήκες πρόκληση θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων.
Οι αρμόδιες Υπηρεσίες πρέπει να προβούν άμεσα στην επισκευή και αποκατάσταση των φθαρμένων τμημάτων των μεταλλικών στηθαίων ώστε να αποφευχθούν σοβαρά τροχαία ατυχήματα και να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια στη χώρα μας.
Το πρώτο αφορά στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου όπου λείπει εντελώς το στηθαίο ασφαλείας!
Τρακαρισμένο στηθαίο στον Κηφισό που έχει γίνει σήμανση με πλέγμα εδώ και 14 μήνες, το πλέγμα έχει φύγει και έχουν μείνει μόνο η μπετόβεργες και ο φανός.
Τρακαρισμένο σύστημα απορρόφησης ενέργειας στον Κηφισό, το οποίο έχει τοποθετηθεί χωρίς μελέτη επάνω στην διαγραμμισμένη νησίδα. Η τοποθέτηση του είναι εντελώς λανθασμένη δημιουργεί πρόσθετο εμπόδιο και σε καμία περίπτωση δε λειτουργεί σωστά καθώς έπρεπε να αποτελεί τμήμα της απολήξεις του ΣΑΟ χωρίς να υπάρχει κενό ανάμεσα τους.
Χρήση μη πιστοποιημένων στηθαίων
Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Παραγωγών Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων κ. Δημήτρης Κουκουμέλης: «Ως φορέας εκπροσώπησης των εταιρειών παραγωγής πιστοποιημένων Συστημάτων Αναχαίτησης Οχημάτων κατά ΕΝ1317 στην Ελλάδα έχουμε συμμετάσχει στην διαβούλευση για την αναγκαία κατά την γνώμη μας τροποποίηση των ΟΜΟΕ – ΣΑΟ και έχουμε εισηγηθεί την ξεχωριστή αντιμετώπιση που χρήζουν τα προβλήματα συντήρησης και εγκατάστασης Συστημάτων Ασφαλείας στον αστικό ιστό όπου πραγματοποιούνται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα.
Δυστυχώς οι παρατηρήσεις μας, όπως και αυτές των υπολοίπων φορέων έγιναν αποδεκτές σε πολύ μικρό ποσοστό με σκοπό όχι την επίλυση των προβλημάτων αλλά την «παραγωγή» εκθέσεων και γνωματεύσεων από ειδικούς ανά περίπτωση.
Συνέβη μάλιστα το τραγελαφικό για
Η ελληνική διοίκηση πρέπει να αποστείλει το κείμενο της νέας ΟΜΟΕ – ΣΑΟ για έγκριση στην αντίστοιχη Ευρωπαϊκή αρχή, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, αλλά και να συμπεριληφθεί – ενώ δεν είχε γίνει ΦΕΚ ως είθισται – σε Δημόσιο Διαγωνισμό παραχώρησης εμβληματικού αυτοκινητόδρομου.
Τα παραδείγματα του άρθρου είναι η κορυφή του παγόβουνου καθώς βρίθει η ελληνική επικράτεια από αστοχίες δεκαετιών ενώ είναι χαρακτηριστικά τα παρακάτω παραδείγματα:
1. Χρήση μη πιστοποιημένων ΣΑΟ κατά παρέκκλιση του ΦΕΚ 1914/2012 με πρόφαση την ύπαρξη αποθέματος υλικών σε έργο παραχώρησης.
2. Χρήση ΣΑΟ που δεν τηρούν τις προδιαγραφές των ΟΜΟΕ – ΣΑΟ σε κεντρικό αυτοκινητόδρομο χωρίς εγκεκριμένη μελέτη εφαρμογής.
3. Ανεπαρκής χρήση διαθέσιμων κεφαλαίων για την επιδιόρθωση των αστοχιών σε επίπεδο επικράτειας (Μελέτες Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας).
Δυστυχώς εάν η ελληνική πολιτεία δεν αρχίζει να αντιμετωπίζει το πρόβλημα μεθοδικά και οργανωμένα θα χαθεί και άλλος χρόνος και όταν ξαναπέσει κάποιο πούλμαν σε κάποια γέφυρα ανεπαρκώς «ασφαλισμένη» θα ψάχνουμε να βρούμε ποιος μελετητής / εργολάβος / κατασκευαστής / δημόσια αρχή είναι υπεύθυνοι.