Τα αμφίβια οχήματα της Εθελοντικής Μονάδας Αποκατάστασης Καταστροφών (ΕΜΑΚ) παίζουν κρίσιμο ρόλο στην επιχείρηση απεγκλωβισμού και διάσωσης των πληγέντων κατά τις πλημμύρες στη Θεσσαλία.
Ο στρατός και η ΕΜΑΚ αντιμετωπίζουν μια απέραντη λιμνοθάλασσα στον θεσσαλικό κάμπο μετά την καταστροφή που προκάλεσε η κακοκαιρία «Daniel», και καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να σώσουν τους πληγέντες.
Οι ειδικές δυνάμεις χρησιμοποιούν οχήματα, ελικόπτερα και λέμβους, καθώς και τα αμφίβια οχήματα της ΕΜΑΚ, τα οποία έχουν αποδειχθεί απαραίτητα για τις αποστολές διάσωσης κατά τις πλημμύρες, τα χιόνια και άλλες καταστροφές στην Ελλάδα.
Τα αμφίβια οχήματα της ΕΜΑΚ είναι αρθρωτά ερπυστριοφόρα, σουηδικής κατασκευής, που αποτελούνται από δύο τμήματα. Το μπροστινό τμήμα χρησιμοποιείται για τον χειρισμό του οχήματος και το πίσω τμήμα μπορεί να αντικατασταθεί ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης. Έτσι, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως πυροσβεστικό, διασωστικό, όχημα μεταφοράς προσωπικού, υλικών κ.ο.κ.
Τα αμφίβια οχήματα βασίζονται στο όχημα Bandvagn 206, που κατασκευάζεται από τη σουηδική εταιρεία Hägglunds. Αρχικά σχεδιάστηκαν για στρατιωτική χρήση, αλλά έχουν χρησιμοποιηθεί σε πολλές χώρες σε ανθρωπιστικές αποστολές.
Το αμφίβιο οχήματα της ΕΜΑΚ κινείται με έναν 6κύλινδρο turbodiesel κινητήρα της Mercedes, με αυτόματο κιβώτιο. Έχει τελική ταχύτητα 65 χλμ/ώρα και μπορεί να ταχύτητα έως και 5 χλμ/ώρα όταν βρίσκεται στο νερό. Επίσης, είναι εύκολο στον χειρισμό και το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος είναι κατασκευασμένο από πλαστικό.
Το αμφίβιο οχήματα δεν γνωρίζει εμπόδια καθώς μπορεί να κινηθεί σε απότομη ανωφέρεια έως 45 μοίρες και σε πλάγια κλίση έως 31 μοίρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΜΑΚ διαθέτει τρία αμφίβια οχήματα Hägglunds Bandvagn 206 που έχουν μετασκευαστεί ειδικά για τις ανάγκες των πλημμυρών και μπορούν να επιχειρήσουν σε δύσκολα περιβάλλοντα όπου κανένα άλλο όχημα δεν μπορεί να φτάσει.