Η ιστορική πίστα της Μόντσα, ο «ναός της ταχύτητας» της Formula 1, αναμένεται να αποτελέσει ένα εξαιρετικά δύσκολο πεδίο μάχης για την ομάδα της Aston Martin και τον δις παγκόσμιο πρωταθλητή, Φερνάντο Αλόνσο. Μετά από προσπάθειες βελτίωσης σε Ουγγαρία και Ολλανδία, η ιταλική πίστα αναδεικνύει τις δομικές αδυναμίες του μονοθεσίου AMR25.
Η Μόντσα: Καθρέφτης των Αδυναμιών της Aston Martin
Η πίστα της Μόντσα, γνωστή για τις μακροσκελείς ευθείες και τις απαιτήσεις σε αεροδυναμική απόδοση, συνιστά ένα εφιαλτικό σενάριο για μονοθέσια που υστερούν σε αυτόν τον τομέα. Το AMR25, όπως έχει φανεί επανειλημμένα, και ιδίως στην πίστα του Σπα, δεν διαθέτει την απαραίτητη αεροδυναμική αποτελεσματικότητα για να ανταπεξέλθει σε τέτοιες συνθήκες. Η απουσία σφιχτών στροφών, που θα μπορούσαν να κρύψουν τις αδυναμίες στον κινητήρα και την αεροδυναμική, καθιστά τη Μόντσα ακόμα πιο αδυσώπητη.
Ο επικεφαλής της ομάδας στην πίστα, Μάικ Κρακ, δεν έκρυψε την ανησυχία του, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Πάντα μπορεί να υπάρξουν συνθήκες που θα μας βοηθήσουν, αλλά θεωρητικά εδώ δεν είμαστε δυνατοί». Αυτή η δήλωση υπογραμμίζει την επίγνωση των τεχνικών της ομάδας για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.
Οι Μετεωρολογικές Συνθήκες και οι Ελπίδες για Βελτίωση
Οι προγνώσεις καιρού για το τριήμερο αγώνα δεν αφήνουν περιθώρια για κάποια «σωτήρια» βροχή, η οποία θα μπορούσε να ανακατέψει την τράπουλα και να ευνοήσει ομάδες με μειωμένη αεροδυναμική αποτελεσματικότητα. Με θερμοκρασίες που αναμένεται να κυμανθούν γύρω στους 26 βαθμούς Κελσίου, η Aston Martin θα πρέπει να ελπίζει σε μικροβελτιώσεις, κυρίως μέσω της χρήσης νέων, πιο «κοφτών» φτερών (low-downforce wings), προκειμένου να περιορίσει τις αναμενόμενες απώλειες και να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση (drag).
Η Ιστορία του Αλόνσο στη Μόντσα: Αναζητώντας την Επιστροφή
Η σχέση του Φερνάντο Αλόνσο με τη Μόντσα έχει σημαδευτεί από έντονες αντιθέσεις. Ενώ στο παρελθόν, ειδικά την περίοδο της Ferrari (2010-2012), κατάφερε να ανέβει στο βάθρο και να κερδίσει εμφατικά το 2010, οι μετέπειτα εμφανίσεις του με McLaren και πλέον με την Aston Martin χαρακτηρίζονται από δυσχέρειες. Το 2023 κατάφερε να συλλέξει ορισμένους βαθμούς, ωστόσο η τρέχουσα σεζόν και οι ιδιαιτερότητες της ιταλικής πίστας καθιστούν τον στόχο για μια αξιοπρεπή θέση στην μεσαία κατάταξη εξαιρετικά δύσκολο.
Ο Ανταγωνισμός: Ποιοι Ευνοούνται;
Στον αντίποδα της Aston Martin, ομάδες με μονοθέσια που υπερέχουν σε ταχύτητα στις ευθείες και αεροδυναμική απόδοση αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν. Η Williams, με τον Άλεξ Άλμπον, έχει δείξει την ικανότητά της σε πίστες χαμηλής αεροδυναμικής κάθετης δύναμης, όντας ένας σοβαρός διεκδικητής για βαθμούς. Ο Κάρλος Σάινθ, της Williams, εξέφρασε την αισιοδοξία του: «Πιστεύω ότι θα σηκωθούμε δυνατά και θα κάνουμε ένα καλό Σαββατοκύριακο», υποδηλώνοντας την προετοιμασία της ομάδας του να εκμεταλλευτεί τις συνθήκες.
Στην κορυφή, η McLaren παραμένει το πιο ολοκληρωμένο πακέτο, με τον Λάντο Νόρις να επιστρέφει με νέο κινητήρα μετά το πρόβλημα της Ολλανδίας, θέλοντας να διεκδικήσει μια κορυφαία θέση. Η Ferrari, αγωνιζόμενη εντός έδρας, θα ρισκάρει στις κατατακτήριες δοκιμές, με τον Σαρλ Λεκλέρκ να προσπαθεί να επαναλάβει τη συγκλονιστική νίκη του 2024, η οποία είχε ξεσηκώσει τις κερκίδες των «Τιφόζι».
Η «Αδύνατη Αποστολή» της Aston Martin και οι Ελπίδες
Για την Aston Martin, η Μόντσα μοιάζει πράγματι με «αδύνατη αποστολή». Η μόνη ελπίδα για ένα θετικό αποτέλεσμα έγκειται στην τέλεια εκτέλεση της στρατηγικής από το pit wall και ένα καθαρό αγωνιστικό τριήμερο, απαλλαγμένο από λάθη και ατυχίες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Λανς Στρολ, ο οποίος στο Ζάντβορτ προκάλεσε ζημιές στο μονοθέσιο δύο φορές στις ελεύθερες δοκιμές. Αυτά τα συμβάντα ανάγκασαν την ομάδα να αυξήσει την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος, θυσιάζοντας την απόδοση για χάρη της αξιοπιστίας. Ένα τέτοιο σενάριο πρέπει οπωσδήποτε να αποφευχθεί στην Ιταλία.
Ο Αλόνσο, πληγωμένος από το χαμένο αποτέλεσμα στην Ολλανδία, θα πιέσει στο όριο για μια αξιοπρεπή εμφάνιση στη Μόντσα, γνωρίζοντας ωστόσο ότι οι παγίδες της πίστας ίσως αποδειχθούν ακόμα πιο σκληρές από τις προηγούμενες στάσεις της Formula 1.
Πηγή: in.gr