Η πρόσφατη διαφημιστική καμπάνια με πρωταγωνίστρια τη Σίντνεϊ Σουίνι πυροδότησε σφοδρές αντιδράσεις στο ελληνικό και διεθνές διαδίκτυο.
Η αμφιλεγόμενη καμπάνια «Sydney Sweeney Has Great Genes/Jeans»
Η διαφημιστική προσπάθεια, που παίζει με το διπλό νόημα της λέξης genes (γονίδια) και jeans (τζιν παντελόνια), παρουσιάζει τη Σίντνεϊ Σουίνι με ολοκληρωμένο denim outfit. Η ηθοποιός περπατά προς μια γιγαντιαία αφίσα όπου λευκή μπογιά σβήνει τη λέξη “Genes” και γράφει “Jeans”. Παράλληλα, μια φωνή αφηγείται τη σημασία της κληρονομικότητας στις φυσικές και προσωπικές ιδιότητες.
Οι αντιδράσεις για «ναζιστικά» και «ρατσιστικά» μηνύματα
Το πικρό σχόλιο της Σίντνεϊ, «Τα τζιν/γονίδια μου είναι μπλε», ανάγκασε πολλούς να υποστηρίξουν ότι η καμπάνια υπονοεί μια μορφή γενετικής ή φυλετικής υπεροχής. Χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα ανέδειξαν αλληγορίες με ναζιστική προπαγάνδα και «ρατσιστικά υπονοούμενα» που θέτουν ζητήματα ηθικής και πολιτισμικής ευαισθησίας.
Η σφοδρή κριτική στα social media
@vital_media_marketing #sydneysweeney #americaneagle ? original sound – Angie- VM Marketing
Η σημασία της ευθύνης στη διαφήμιση
Η περίπτωση του brand American Eagle και της Σίντνεϊ Σουίνι αποτελεί υπενθύμιση για όλους τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ σχετικά με την ανάγκη για κοινωνική ευαισθησία και την αποφυγή δημιουργίας μηνυμάτων που προκαλούν διχόνοιες ή παρερμηνείες. Καλύτερη ενσωμάτωση διαφορετικών εμπειριών σε δημιουργικές ομάδες και προσεκτικός έλεγχος κάθε λεπτομέρειας είναι απαραίτητα εργαλεία για σύγχρονες διαφημιστικές καμπάνιες.
Photo Credits: AP