Η Toyota εξετάζει την επιστροφή του εμβληματικού MR2, βασισμένου στο εντυπωσιακό πρωτότυπο FT-Se, αλλά αυτή τη φορά φαίνεται πως θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό.
Αυτήν την περίοδο, οι φήμες για την αναβίωση ενός κλασσικού σπορ αυτοκινήτου της Toyota, του MR2, έχουν φουντώσει. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο MR2 θα μπορούσε να έχει διπλάσια ισχύ σε σύγκριση με την τελευταία του γενιά.
Αρχικά, υπήρξαν σχέδια να συνδυαστεί το νέο MR2 με τα GR Yaris και GR Corolla, χρησιμοποιώντας έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρου. Ωστόσο, αυτή η προσέγγιση εγκαταλείφθηκε. Στη συνέχεια, η Toyota συζητούσε τη δυνατότητα ενός 2.0 λίτρων κινητήρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχική έκδοση του MR2 θα μπορούσε να έχει κινητήρα βενζίνης 2.0 λίτρων με απόδοση περίπου 400 ίππων και να είναι τετρακίνητο. Αυτή η έκδοση αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026, ακολουθούμενη από μια ηλεκτρική παραλλαγή το 2027, με τη μπαταρία τοποθετημένη στο κέντρο του αυτοκινήτου για να διατηρεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία του θρυλικού μοντέλου.
Ωστόσο, αυτή η κατεύθυνση φαίνεται πως δεν είναι πλέον εφικτή, γιατί η δημιουργία δύο παρόμοιων σπορ αυτοκινήτων με διαφορετικά συστήματα μετάδοσης ισχύος είναι υπερβολικά ακριβή.
Στην αγορά των σπορ αυτοκινήτων, όπου οι περιθώρια κέρδους είναι περιορισμένα και οι επιλογές των καταναλωτών περιορισμένες, αυτή η στρατηγική δεν εφάπτεται στην πραγματικότητα. Αντιθέτως, φαίνεται πιο ρεαλιστικό να προσφερθεί ένα σπορ αυτοκίνητο με ένα και μοναδικό σύστημα κίνησης.
Όπως όλα δείχνουν, η Toyota φαίνεται να προσανατολίζεται προς την απόφαση να κατασκευάσει αποκλειστικά ηλεκτρικό το νέο MR2. Το ηλεκτρικό πρωτότυπο Toyota FT-Se Concept, το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας το 2023, έχει ως στόχο να δείξει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να προσφέρουν συναρπαστικές εμπειρίες οδήγησης.
Παρά τις επιφυλάξεις που επικρατούν σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά στους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων, το νέο MR2 έχει μεγάλη πιθανότητα να είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Φημολογείται μάλιστα ότι δεν θα διατηρήσει την ίδια ονομασία, αν και θα παραμένει πιστό στην κληρονομιά του αναγνωρίσιμου roadster.
«Το FT-Se concept είναι η εικόνα ενός ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου που μπορεί να δημιουργήσει συναίσθημα και μια μακροχρόνια σχέση με τον οδηγό», δήλωσε η Toyota κατά την παρουσίαση του πρωτοτύπου στην έκθεση του Τόκιο.
«Οι τελευταίας τεχνολογίας μπαταρίες, με χαμηλό μέγεθος και υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, βελτιώνουν σημαντικά την απόδοση του FT-Se.
«Η τεχνολογία αυτή, σε συνδυασμό με τη μείωση του μεγέθους και του βάρους των μηχανισμών όπως ο κινητήρας, το σύστημα μετάδοσης και η μονάδα κλιματισμού, προσφέρει νέες δυνατότητες στη βελτίωση των χαρακτηριστικών των σπορ αυτοκινήτων, όπως η σταθερότητα στις στροφές και η άμεση ανταπόκριση», πρόσθεσε η ιαπωνική εταιρεία.