Καθώς περιμένουμε το επίσημο λανσάρισμα του ανανεωμένου Citroen C4, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανοίγει νέους ορίζοντες με το πρωτοποριακό Citroen Oli, το οποίο επανέρχεται με ανανεωμένη διάθεση.
Η Citroen πρόσφατα αποκάλυψε τα ενημερωμένα μοντέλα C4 και C4 X στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. Ωστόσο, η γαλλική εταιρεία δεν σταματά εκεί, με τις τελευταίες πληροφορίες να υποδεικνύουν ότι το concept Citroen Oli, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2022, βρίσκεται κοντά στην υλοποίησή του.
Το Citroen Oli, του οποίου η σχεδίαση είναι έργο του Pierre Leclerq, υπευθύνου του τμήματος σχεδίασης, έχει επηρεάσει και τα νέα Citroen C3 και Citroen C3 Aircross με χαρακτηριστικά όπως το ανανεωμένο λογότυπο και η φωτεινή υπογραφή στα φωτιστικά σώματα.
Αρχικά προγραμματισμένο να ξεκινήσει παραγωγή το 2026 στο εργοστάσιο στην Τρνάβα της Σλοβακίας, το σχέδιο του Citroen Oli «πάγωσε» το 2021 για στρατηγικούς λόγους.
Ωστόσο, φαίνεται ότι η Citroen αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή του, ίσως χάρη στη νέα κατεύθυνση που προωθεί ο Thierry Koskas, CEO της εταιρείας, καθώς και τα σχέδια της Stellantis για τη Citroen. Ο Pierre Leclerq δήλωσε ότι «η Citroen έχει πάντα τον πειραματισμό στο DNA της, κάτι που είναι εμφανές στις μοναδικές σιλουέτες των μοντέλων της που είναι αναγνωρίσιμες παγκοσμίως».
Η πλατφόρμα Smart Car θα υποστηρίξει το Citroen Oli, επιτρέποντάς του να φιλοξενεί τόσο θερμικούς κινητήρες όσο και ηλεκτρικές εκδόσεις, αποτελώντας τη βάση και για τα νέα Citroen C3 και C3 Aircross.
Ενδέχεται η βασική ηλεκτρική έκδοση του Citroen Oli να εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων, τροφοδοτούμενο από μπαταρία 44,2 kWh.
Για τις θερμικές εκδόσεις, οι κινητήρες θα περιλαμβάνουν τον τρικύλινδρο PureTech 1.200cc, σε συνεργασία με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT6, που ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα 48V και τροφοδοτείται από μπαταρία 0,9 kWh.
Το Citroen Oli θα είναι το νέο οικογενειακό SUV της γαλλικής μάρκας, με την σχεδίασή του να διατηρεί κατά 70% τα χαρακτηριστικά του concept που έχει ήδη παρουσιαστεί, όπως σημείωσε ο Pierre Leclerq.
Αναμένουμε το μοντέλο να διατηρήσει τις χαρακτηριστικές ακμές και το δυναμικό μπροστινό μέρος, καθώς και την οροφή που παραπέμπει σε fastback.
Η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει το 2027 στο εργοστάσιο της Κενίτρα στο Μαρόκο, το οποίο πρόκειται σύντομα να έχει τη δυνατότητα να παράγει 450.000 οχήματα ετησίως.