Για να μειωθούν τα ατυχήματα στους δρόμους, ένα ακόμη σύστημα υποβοήθησης του οδηγού θα γίνει υποχρεωτικό από την επόμενη χρονιά ως μέρος του στάνταρ εξοπλισμού των αυτοκινήτων.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση διατηρεί τη στάση της απέναντι στην Οδική Ασφάλεια και την εξάλειψη των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων από τους δρόμους των κρατών μελών της τα προσεχή έτη.
Τα νέα αυτοκίνητα παρέχουν ολοένα και πιο προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης που καθίστανται υποχρεωτικά λόγω των κανονισμών της ΕΕ για τη διάθεσή τους στις αγορές της Ευρώπης.
Από τον επόμενο χρόνο, και ειδικότερα από τον Ιούλιο, το σύστημα Αναγνώρισης Κόπωσης Οδηγού (Driver Distraction and Drowsiness Recognition -DDR) πρέπει πλέον να τοποθετείται υποχρεωτικά σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στις αγορές της ΕΕ, καθώς και στα ελαφριά επαγγελματικά οχήματα.
Το γνωστό σύστημα είναι σχεδιασμένο να προειδοποιεί τον οδηγό όταν πρέπει να κάνει ένα διάλειμμα. Λειτουργεί «διαβάζοντας» τις γωνίες και την ταχύτητα περιστροφής του τιμονιού και, αν ανιχνεύσει ατυχή συμπεριφορά, ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά ή και δονήσεις στο τιμόνι, καθώς και με ενδείξεις στον πίνακα πληροφοριών.
Ένα επιπλέον υποχρεωτικό σύστημα υποβοήθησης οδηγού είναι το Προηγμένο Σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Οδηγού (Advanced Driver Distraction Warning -ADDW).
Το ADDW, το οποίο λειτουργεί παρόμοια με το DDR, χρησιμοποιεί επιπλέον μια κάμερα για τον έλεγχο της κίνησης του κεφαλιού του οδηγού και τον έλεγχο του ανοίγματος των ματιών, καθώς και την κατεύθυνση του βλεμματος του οδηγού.
Το σύστημα αυτό θα λειτουργεί σε ταχύτητες άνω των 20 χλμ/ώρα και την ημέρα και τη νύχτα. Εάν ανιχνεύσει απόπλεγμα προσοχής, θα προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά, οπτικά και απτικά σήματα, ανάλογα με την κατάσταση. Η εγκατάστασή του γίνεται υποχρεωτική επίσης από τον ερχόμενο Ιούλιο σε όλα τα νέα οχήματα, ενώ δύο χρόνια αργότερα, το 2026, θα αποτελεί μέρος του υποχρεωτικού στάνταρ εξοπλισμού ασφάλειας για όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ.