Οι ψίθυροι της τεχνολογίας γίνονται κραυγές, καθώς οι αναλυτές και οι διαρροές σκιαγραφούν το προφίλ του PlayStation 6 (PS6), της επόμενης ναυαρχίδας της Sony στον κόσμο του gaming. Φαίνεται πως η νέα κονσόλα ετοιμάζεται να φέρει επανάσταση στην οπτική εμπειρία, εστιάζοντας δυναμικά στις τεχνολογίες Ray Tracing και Path Tracing.
Η Επόμενη Γενιά Γραφικών: RDNA 5 και Orion SoC
Οι τελευταίες πληροφορίες, που διαρρέουν από έγκυρες πηγές της βιομηχανίας, υποδεικνύουν ότι το PS6 θα βασιστεί στην επερχόμενη αρχιτεκτονική RDNA 5 της AMD, η οποία αναμένεται να προσφέρει μια εκρηκτική αύξηση ισχύος, της τάξεως του 2 έως 2,5 φορές, συγκριτικά με την τρέχουσα RDNA 4. Αυτό μεταφράζεται σε μια κάρτα γραφικών με επιδόσεις που θα μπορούσαν να συγκριθούν ακόμα και με την κορυφαία RTX 5090 της NVIDIA, ειδικά στον τομέα του Ray Tracing.
Στο επίκεντρο αυτών των εντυπωσιακών επιδόσεων βρίσκεται το AMD Orion SoC. Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχουν διαρρεύσει, το Orion SoC θα ενσωματώνει:
- Μια GPU βασισμένη σε RDNA 5 με 52 Compute Units (CU), από τις οποίες οι 2 θα είναι απενεργοποιημένες, τοποθετώντας την στο επίπεδο των σημερινών κορυφαίων καρτών γραφικών.
- Μια CPU με 7 ενεργούς πυρήνες (από τους 8, με έναν απενεργοποιημένο), χρησιμοποιώντας την εξελιγμένη αρχιτεκτονική Zen 6c. Επιπλέον, θα περιλαμβάνει 2 πυρήνες Zen 6 LP, οι οποίοι θα είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για τη διαχείριση του λειτουργικού συστήματος, εξασφαλίζοντας ομαλότερη λειτουργία και βελτιστοποίηση πόρων.
- Μνήμη GDDR7, με επιλογές 30 GB ή 40 GB. Η τελική επιλογή της Sony θα εξαρτηθεί από τις τιμές της μνήμης το 2027, με στόχο την επίτευξη του μεγαλύτερου δυνατού εύρους ζώνης (bandwidth).
Αξιοσημείωτο είναι το χαμηλό θερμικό Design Power (TDP) του Orion SoC, μόλις 160 W, το οποίο είναι σημαντικά μικρότερο από αυτό του PS5. Το τσιπ θα κατασκευαστεί με την προηγμένη διαδικασία 3nm της TSMC και θα έχει ένα τεράστιο μέγεθος 280 mm², υποδηλώνοντας την πυκνότητα και την πολυπλοκότητα της αρχιτεκτονικής του.
Επιδόσεις που Στοχεύουν στην Κορυφή
Οι παραπάνω προδιαγραφές μεταφράζονται σε μια κάρτα γραφικών που, όσον αφορά το rasterization (την παραδοσιακή απόδοση γραφικών), θα προσεγγίζει την απόδοση της RTX 5080. Ωστόσο, η πραγματική της υπεροχή αναμένεται να φανεί στο Ray Tracing και το Path Tracing, όπου θα μπορούσε να ανταγωνιστεί ακόμα και την πανίσχυρη RTX 5090.
Σύμφωνα με το έγκυρο YouTube κανάλι Moore’s Law is Dead, με αυτό το ισχυρό hardware, η κονσόλα της Sony θα είναι επιτέλους σε θέση να προσφέρει 4K ανάλυση στα 60 FPS στα περισσότερα παιχνίδια, χρησιμοποιώντας το Quality Mode. Αυτό αποτελεί μια υπόσχεση που είχε δοθεί και στο παρελθόν, αλλά δεν είχε υλοποιηθεί πλήρως. Η πηγή υποστηρίζει ότι ακόμα και χωρίς την ενεργοποίηση της τεχνολογίας αναβάθμισης εικόνας PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution), τα τρέχοντα παιχνίδια θα λειτουργούν σε αυτή την ποιότητα.
Περαιτέρω, το Performance Mode του PS6 εκτιμάται ότι θα επιτρέπει την επίτευξη 4K ανάλυσης στα 120 FPS, ένα επίπεδο επιδόσεων που ακόμα και η Nintendo φημολογείται πως στοχεύει για το Switch 2 της.
Τεχνικές Λεπτομέρειες και Καινοτομίες
Πιο αναλυτικά, η GPU του PS6 αναμένεται να λειτουργεί σε συχνότητες μεταξύ 2,6 έως 3 GHz και θα διαθέτει 10 MB cache L2. Αυτό μεταφράζεται σε μια θεωρητική υπολογιστική ισχύ μεταξύ 34 και 40 TFLOPs. Η αρχιτεκτονική της GPU θα περιλαμβάνει 3 Shader Engines, καθένα με 9 Workgroups.
Οι βελτιώσεις στην απόδοση είναι εντυπωσιακές:
- Η απόδοση στο rasterization αναμένεται να είναι 2,5 έως 3 φορές καλύτερη από αυτή του PS5.
- Το Ray Tracing θα δει μια βελτίωση της τάξεως του 6 έως 12 φορές.
Επιπλέον, η Sony φημολογείται ότι θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία PSSR 2, μια εξελιγμένη μορφή της τεχνολογίας αναβάθμισης εικόνας, η οποία θα βασίζεται σε αρχές παρόμοιες με το FSR 4 της AMD. Αυτή η προσθήκη θα προσφέρει μια επιπλέον βελτίωση στο rasterization, μεταξύ 4 έως 8 φορών, αναβαθμίζοντας σημαντικά την οπτική πιστότητα των παιχνιδιών.
Συμβατότητα, Ημερομηνία Κυκλοφορίας και Τιμή
Προς μεγάλη χαρά των gamers, το PS6 θα είναι πλήρως συμβατό με τα παιχνίδια του PS5 και του PS4, εξασφαλίζοντας τη διατήρηση της υπάρχουσας βιβλιοθήκης τίτλων.
Η πιθανότερη ημερομηνία κυκλοφορίας της κονσόλας τοποθετείται το Φθινόπωρο του 2027. Όσον αφορά την τιμή, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για ένα κόστος κατασκευής περίπου 585 δολαρίων. Η Sony θα έχει διάφορες εμπορικές επιλογές:
- Για μια “επιθετική” στρατηγική που θα στοχεύει σε μαζικές πωλήσεις, η τιμή λιανικής θα μπορούσε να οριστεί στα 549 δολάρια.
- Αν η εταιρεία επιλέξει να μεγιστοποιήσει το κέρδος ανά μονάδα, η τιμή θα μπορούσε να φτάσει τα 799 δολάρια.
Όλες αυτές οι πληροφορίες, αν και βασίζονται σε διαρροές και εκτιμήσεις, σκιαγραφούν ένα μέλλον όπου το PlayStation 6 θα αποτελέσει ένα τεχνολογικό ορόσημο στον χώρο του gaming, προσφέροντας απαράμιλλη οπτική ποιότητα και επιδόσεις.
Σούπερ προσφορά από το What’s Up με απεριόριστα τα πάντα και πακέτο στα €13 το μήνα