Nintendo Switch 2: Γιατί η Unreal Engine 5 ίσως την πιέσει στα όριά της (βίντεο)

Nintendo Switch 2: Γιατί η Unreal Engine 5 ίσως την πιέσει στα όριά της (βίντεο)

Το Nintendo Switch 2, η πολυαναμενόμενη νέα γενιά της υβριδικής κονσόλας της Nintendo, βρίσκεται στο επίκεντρο συζητήσεων σχετικά με τις δυνατότητές του στην υποστήριξη προηγμένων τεχνολογιών γραφικών, ιδίως της Unreal Engine 5.

Unreal Engine 5: Υποστήριξη και Προκλήσεις για το Nintendo Switch 2

Η Unreal Engine 5 (UE5) έχει καθιερωθεί ως η κυρίαρχη game engine στην αγορά, τροφοδοτώντας τίτλους με εντυπωσιακά γραφικά και τεχνικές καινοτομίες. Παιχνίδια όπως το Fortnite αποδίδουν εξαιρετικά ακόμα και σε λιγότερο ισχυρές κονσόλες, όπως το Xbox Series S. Ωστόσο, η κατάσταση φαίνεται να διαφοροποιείται σημαντικά για το επερχόμενο Nintendo Switch 2.

Πρόσφατες αναλύσεις από ειδικούς του χώρου, όπως το Digital Foundry, υποδηλώνουν ότι η νέα υβριδική κονσόλα της Nintendo ενδέχεται να αντιμετωπίζει σημαντικούς περιορισμούς στην πλήρη υποστήριξη ορισμένων από τις πιο απαιτητικές λειτουργίες της Unreal Engine 5.

Ειδικές Λειτουργίες της UE5: Lumen και Nanite

Δύο από τις πλέον εμβληματικές καινοτομίες της Unreal Engine 5 είναι οι τεχνολογίες Lumen και Nanite. Το Lumen αφορά ένα σύστημα δυναμικού, πλήρως ανακλώμενου φωτισμού, ικανό να δημιουργεί ρεαλιστικές σκηνές με εκπληκτική οπτική πιστότητα. Αντίστοιχα, το Nanite είναι μια τεχνολογία μικροπολυγώνων που επιτρέπει τη χρήση εξαιρετικά λεπτομερών γεωμετριών, χωρίς σημαντική επιβάρυνση στην απόδοση.

Αυτές οι τεχνολογίες, αν και παρέχουν εντυπωσιακά αποτελέσματα, είναι ιδιαίτερα απαιτητικές σε υπολογιστική ισχύ, γεγονός που δημιουργεί ερωτήματα για την ενσωμάτωσή τους σε πλατφόρμες χαμηλότερου κόστους και απόδοσης.

Ανάλυση του Digital Foundry: Τρεις Τίτλοι στο Μικροσκόπιο

Το Digital Foundry, γνωστό για τις εις βάθος τεχνικές του αναλύσεις, διεξήγαγε εκτεταμένες δοκιμές σε τρεις τίτλους γραμμένους σε Unreal Engine 5, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι (ή αναμένεται να είναι) και στο Nintendo Switch 2. Αυτοί οι τίτλοι είναι:

  • Fortnite
  • Cronos: The New Dawn
  • Split Fiction

Η εξέταση αυτών των παιχνιδιών αποκάλυψε σημαντικές διαφορές στην εφαρμογή των προηγμένων λειτουργιών της UE5 μεταξύ του Switch 2 και άλλων ισχυρότερων πλατφορμών.

Cronos: The New Dawn – Συμβιβασμοί στην Οπτική Ποιότητα

Στην περίπτωση του Cronos: The New Dawn, παρατηρήθηκε ότι στην έκδοσή του για το Nintendo Switch 2, απουσιάζουν τόσο το Lumen όσο και το Nanite. Αυτό έχει ως άμεσο αποτέλεσμα:

  • Λιγότερο δυναμικό φωτισμό.
  • Έλλειψη οπτικών εφε όπως η αντανάκλαση του φακού (lens flares).
  • Η οπτική ποιότητα του παιχνιδιού στην υβριδική κονσόλα κρίνεται συγκρίσιμη με τις ρυθμίσεις γραφικών «Very Low Settings» σε έναν υπολογιστή.

Επιπλέον, αντί για Virtual Shadow Maps, χρησιμοποιούνται Cascaded Shadow Maps, ενώ τα μοντέλα και τα στοιχεία του περιβάλλοντος εμφανίζουν χαμηλότερο επίπεδο λεπτομέρειας, ενδεικτικό των συμβιβασμών που απαιτούνται.

Fortnite: Υψηλά FPS με Οπτικές Θυσίες

Το Fortnite, παρά το γεγονός ότι επιδεικνύει εντυπωσιακά 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο (fps) στο νέο hardware της Nintendo, το επιτυγχάνει θυσιάζοντας βασικές τεχνολογίες της UE5. Συγκεκριμένα:

  • Δεν ενσωματώνει Lumen, Nanite ή Virtual Shadow Maps.
  • Ο φωτισμός είναι αισθητά διαφορετικός σε σχέση με άλλες πλατφόρμες.
  • Η απουσία του Nanite οδηγεί σε ορατά φαινόμενα pop-in (ξαφνική εμφάνιση αντικειμένων) και σε ακανόνιστα, γωνιώδη μοντέλα που στερούνται λεπτομέρειας.
  • Η χλωρίδα (βλάστηση) εμφανίζεται λιγότερο εκλεπτυσμένη, επίσης λόγω της απουσίας του Nanite.
  • Ενώ το Xbox Series S χρησιμοποιεί Virtual Shadow Maps, το Switch 2 βασίζεται σε Cascaded Shadow Maps για τις σκιές.

Split Fiction: Αποδεκτά FPS με Πολλές «Εκπτώσεις»

Το Split Fiction αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς, σύμφωνα με τις αναλύσεις, δεν χρησιμοποιεί τις προηγμένες λειτουργίες Lumen και Nanite σε καμία πλατφόρμα. Παρόλα αυτά, ο τίτλος διατηρεί σταθερά 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο και στο Switch 2. Ωστόσο, αυτό επιτυγχάνεται με σημαντικές «εκπτώσεις» στην οπτική ποιότητα και την απόδοση σε σύγκριση με την έκδοσή του για το Xbox Series S.

Συμπέρασμα: Τεχνικοί Περιορισμοί και Προσδοκίες

Τα ευρήματα αυτά υποδεικνύουν ότι οι βασικές, αναγνωρισμένες λειτουργίες της Unreal Engine 5 ενδέχεται να υπερβαίνουν τους τεχνικούς περιορισμούς του Nintendo Switch 2. Η απόφαση της Epic Games να εξαιρέσει αυτές τις λειτουργίες από το Fortnite στην πλατφόρμα της Nintendo ενισχύει αυτήν την εκτίμηση και δείχνει μια ρεαλιστική προσέγγιση από τους developers.

Αν και το Switch 2 αναμένεται να είναι μια σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με τον προκάτοχό του, φαίνεται πως η Nintendo στοχεύει στην ισορροπία μεταξύ κόστους, αυτονομίας και απόδοσης, αντί για την επίτευξη των κορυφαίων γραφικών που προσφέρουν οι κονσόλες επόμενης γενιάς των ανταγωνιστών.

Καταστράφηκε στη μεταφορά ένα από τα πιο σπάνια PS5 controllers

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ