Η τρέχουσα γενιά κονσόλων βρίσκεται στον τέταρτο χρόνο της και η απορία που βασανίζει όλους τους gamers είναι γιατί κάποια παιχνίδια φαίνεται να λειτουργούν καλύτερα στο PS5 παρά στο Xbox Series X. Μερικά από αυτά περιλαμβάνουν τα Resident Evil 4, Call of Duty: Black Ops Cold War και Grand Theft Auto V, μετά την κυκλοφορία της αναβαθμισμένης έκδοσής τους για τις νέες κονσόλες.
Ο John Linneman του Digital Foundry προσπάθησε να δώσει απάντηση σε αυτό το ερώτημα, αναφέροντας πως developers έχουν δηλώσει ότι το shader compiler και το API του PS5 είναι πιο γρήγορα σε σχέση με το Xbox Series X.
Όπως αναφέρει, «Έχω ακούσει πολλές φορές ότι το shader compiler του PS5 είναι απίστευτα γρήγορο και βελτιστοποιημένο. Είναι λίγο πιο περίπλοκο, αλλά εκμεταλλεύεται καλύτερα το hardware, προσφέροντας καλύτερες επιδόσεις. Φαίνεται πως αυτό είναι ένας σημαντικός λόγος. Φυσικά, η Microsoft δεν μένει απλά, εργάζεται επάνω σε αυτό, όπως και η Sony. Ωστόσο, οι developers φαίνεται να προτιμούν την υλοποίηση της Sony. Επιπλέον, το βασικό API του PS5 φαίνεται επίσης να είναι ταχύτερο από ό,τι καταφέρνει η Microsoft με το DirectX.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Alex Battaglia, τα παιχνίδια που βασίζονται στην Unreal Engine 5 εκμεταλλεύονται περισσότερες υπολογιστικές μονάδες στο Xbox Series X. Ωστόσο, άλλα game engines μπορεί να λειτουργούν καλύτερα στο PS5 λόγω της υψηλότερης ταχύτητας χρονισμού.
Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η κονσόλα της Microsoft έχει πλεονέκτημα στη χρήση του variable refresh rate (VRR). Για παράδειγμα, ενώ το Elden Ring τρέχει γρηγορότερα στο PS5, η εμπειρία στο Xbox Series X είναι πιο ομαλή και σταθερή.