Η επόμενη γενιά κονσολών, όπως το PlayStation 6 και η νέα εκδοχή του Xbox, μπορεί να αργήσει ακόμα, αλλά η Microsoft προετοιμάζεται για μία εντυπωσιακή αναβάθμιση στο hardware της. Σύμφωνα με την αναφορά του Digital Foundry, η μηχανική μάθηση μπορεί να είναι το κλειδί για αυτό το μεγάλο άλμα. Ήδη βλέπουμε τέτοιες εξελίξεις με την εφαρμογή του NVIDIA DLSS στους υπολογιστές και το PlayStation Spectral Super Resolution που θα ενισχύσει το PlayStation 5 Pro.
Μέχρι στιγμής, η αξιοποίηση της μηχανικής μάθησης είναι περιορισμένη, κυρίως στην τεχνολογία ray tracing του NVIDIA DLSS Ray Reconstruction. Ωστόσο, οι δυνατότητες αύξησης της ποιότητας των γραφικών εξετάζονται, και είναι πιθανόν ότι πολλές από τις λειτουργίες που υποστηρίζονται από μηχανική μάθηση θα μπορούν να ξεχωρίσουν το PlayStation 6 και το νέο Xbox από τους προκατόχους τους, προσφέροντας καθαρή απόδοση 4K και 60 FPS.
Όσον αφορά τις υπάρχουσες κονσόλες, το Digital Foundry είναι ξεκάθαρο: το PlayStation 5 και το Xbox Series X προωθήθηκαν με δυνατότητες που στην πραγματικότητα δεν μπορούν να επιτευχθούν. Αξιολόγηση 4K στα 60 FPS ήταν ανέφικτη χωρίς τα οπτικά του PS4 και Xbox One, κυρίως λόγω της περιορισμένης ικανότητας bandwidth της GPU. Πολλά χαρακτηριστικά τους τελικά έμειναν αναξιοποίητα, καθώς η ενσωμάτωσή τους αποδείχθηκε δαπανηρή.