Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA) έχει ξεκινήσει μια νέα έρευνα που αφορά 2,6 εκατομμύρια οχήματα της Tesla, εστιάζοντας στη λειτουργία “Actually Smart Summon”. Αυτή η διαδικασία έρχεται μετά την έρευνα για 2,4 εκατομμύρια οχήματα της Tesla που χρησιμοποιούν το λογισμικό Full Self-Driving (FSD), καθώς υπήρξαν αυξανόμενα περιστατικά ατυχημάτων, περιλαμβανομένου ενός θανατηφόρου, το 2023.
Η NHTSA ανακοίνωσε την έναρξη προκαταρκτικής αξιολόγησης της λειτουργίας Actually Smart Summon, αφού ανακοινώθηκαν τέσσερα ατυχήματα, στα οποία τα οχήματα της Tesla δεν κατάφεραν να ανιχνεύσουν σωστά αντικείμενα όπως στύλους ή σταθμευμένα αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια της λειτουργίας. Πολλοί χρήστες ανέφεραν ότι είχαν περιορισμένο χρόνο αντίδρασης για την αποφυγή σύγκρουσης, είτε μέσω της οπτικής επαφής είτε με την απελευθέρωση του κουμπιού ελέγχου από την εφαρμογή του κινητού τους.
Η λειτουργία Smart Summon, η οποία ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, επιτρέπει στους χρήστες να μεταφέρουν το όχημά τους από απόσταση μέσω μιας εφαρμογής smartphone, διευκολύνοντας τη μετακίνηση του αυτοκινήτου προς αυτούς ή σε άλλη θέση στάθμευσης. Πριν από αυτή τη λειτουργία, οι χρήστες μπορούσαν να μετακινούν το αυτοκίνητο μόνο μπροστά ή πίσω μέσα ή έξω από τις θέσεις στάθμευσης.
Η NHTSA θα αξιολογήσει διάφορους παράγοντες, όπως η μέγιστη ταχύτητα του Smart Summon, η χρήση του σε δημόσιους δρόμους και η ορατότητα του οδηγού κατά τη διάρκεια της λειτουργίας. Η έρευνα θα περιλαμβάνει επίσης τον τηλεχειρισμό μέσω της εφαρμογής, τις πιθανές καθυστερήσεις στη σύνδεση και την απόδοση του συστήματος σε απρόβλεπτες συνθήκες.
Συγκεκριμένα, η διαδικασία αυτή επικεντρώνεται στα μοντέλα Tesla που παρήχθησαν από το 2016 έως το 2025, όπως τα Model S και X (2016-2025), Model 3 (2017-2025) και Model Y (2020-2025), που διαθέτουν το προαιρετικό σύστημα Full Self-Driving. Σημειώνεται ότι οι μετοχές της Tesla παρουσίασαν πτώση 1,9% λίγο πριν την ανακοίνωση της έρευνας.