Μια ανησυχητική κατάσταση προέκυψε για τους επιβάτες του Μετρό Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα το μεσημέρι, όταν ένας συρμός ακινητοποιήθηκε στην Τροχιά 1. Σύμφωνα με τον ιστότοπο voria.gr, οι επιβάτες εξυπηρετήθηκαν μετά από περίπου 15 λεπτά με τη βοήθεια άλλου συρμού από την Τροχιά 2, ωστόσο, οι σταθμοί κατέληξαν γεμάτοι κόσμο, όπως αποτυπώνεται στη σχετική φωτογραφία. Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που παρατηρούνται τέτοιες ακινητοποιήσεις. Στην επίσημη ανακοίνωση της ιστοσελίδας thessmetro.gr, τονίζεται ότι «οποιαδήποτε απόκλιση, ακόμη και μια μικρή, όπως ένα εμπόδιο στις γραμμές, οδηγεί σε αυτόματη ακινητοποίηση του συρμού για την αξιολόγηση της κατάστασης, προλαμβάνοντας ενδεχόμενα προβλήματα».
«Κατά την εκκίνηση μιας πλήρους αυτόματης λειτουργίας, όπως αυτή του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενδέχεται να συμβαίνουν συχνά περιστατικά ακινητοποίησης που προκαλούν ολιγόλεπτες καθυστερήσεις. Αυτές οι καθυστερήσεις είναι αναμενόμενες και δεν θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών» σπεύδει να επισημάνει η εταιρεία THEMA. Πρόσθεσαν μάλιστα ότι «η ακινητοποίηση ενός συρμού λαμβάνει χώρα για προληπτικούς λόγους, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του συστήματος, και δεν υποδηλώνει αναγκαστικά οποιαδήποτε τεχνική βλάβη του συρμού». Το σύστημα απελευθερώνει τον συρμό μόνο υπό την επιβεβαίωση ότι οι συνθήκες είναι απολύτως ασφαλείς για την συνέχιση της πορείας.
Η εταιρεία αναφέρει ότι πλήθος εφεδρικών συστημάτων ασφαλείας λειτουργεί παράλληλα. «Αν κάποιο κύριο σύστημα εντοπίσει πρόβλημα, ενεργοποιούνται αυτόματα τα εφεδρικά συστήματα ασφαλείας. Ο συρμός θα παραμείνει ακινητοποιημένος μέχρι να επιβεβαιωθεί από τα άλλα συστήματα ότι οι συνθήκες είναι κατάλληλες για την συνέχιση της κίνησης» προσθέτει. Σε σπάνιες περιπτώσεις που η επιδιόρθωση απαιτεί περισσότερο χρόνο, μπορεί να είναι αναγκαία η εκκένωση του συρμού.
Λόγοι εκκένωσης του συρμού:
Πρώτον, για να μην παραμείνουν οι επιβάτες για μεγάλα χρονικά διαστήματα εντός του ακινητοποιημένου συρμού. Δεύτερον, για να διασφαλιστεί ότι οι τεχνικοί μπορούν να επιδιορθώσουν το πρόβλημα με ασφάλεια, χωρίς την παρουσία επιβατών. Αυτή η διαδικασία είναι κοινή πρακτική για όλα τα αυτόματα μετρό διεθνώς.
Κατά τη διαδικασία εκκένωσης, πληροφορεί η THEMA, ακολουθούνται αυστηρά πρωτόκολλα. «Οι διαδικασίες εκκένωσης είναι προσεκτικά σχεδιασμένες και δοκιμασμένες, εξασφαλίζοντας ότι τα απαραίτητα βήματα γίνονται με οργάνωση και ασφάλεια. Ο εκπαιδευμένος συνοδός του συρμού καθοδηγεί τους επιβάτες με ασφάλεια μέσω του πεζοδιαδρόμου στη σήραγγα, κατευθύνοντάς τους προς τον πλησιέστερο σταθμό και παρέχοντας βοήθεια σε ηλικιωμένους ή σε άτομα με αναπηρία
Για τους επιβάτες με αναπηρικό αμαξίδιο, ο συνοδός παραμένει στο πλευρό τους μέχρι να μετακινηθεί ο συρμός με ασφάλεια ώστε να αποβιβαστούν στον σταθμό. Η εκκένωση μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε μέσω εξόδων έκτακτης ανάγκης που οδηγούν στο επίπεδο οδού, είτε μέσω της αποβάθρας. «Η διαδικασία σχεδιάστηκε με σκοπό την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας και την εξασφάλιση της μέγιστης ασφάλειας όλων» καταλήγει η εταιρεία.