Το θρυλικό ιταλικό ατελιέ Zagato, συνώνυμο με τον εξαιρετικό σχεδιασμό και την περιορισμένη παραγωγή, ετοιμάζεται για μια ιστορική στιγμή: την παρουσίαση του πρώτου supercar που θα φέρει αποκλειστικά το δικό του όνομα, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τον οίκο.
Η Στροφή της Zagato: Από Bodymaker σε Κατασκευαστή Supercar
Για δεκαετίες, η Zagato έχει καθιερωθεί ως ένας κορυφαίος “καροσερί“, ένα ατελιέ δηλαδή που ειδικεύεται στη δημιουργία ξεχωριστών αμαξωμάτων για μοντέλα άλλων κατασκευαστών. Ωστόσο, η επερχόμενη παρουσίαση ενός supercar υπό το δικό της brand αντιπροσωπεύει μια κομβική αλλαγή φιλοσοφίας. Παρόλο που η Zagato έχει συνδέσει το όνομά της με εμβληματικά αυτοκίνητα όπως οι Alfa Romeo SZ και RZ – μοντέλα που, παρά τον εκκεντρικό τους σχεδιασμό, βασίζονταν σε μηχανικά μέρη της Alfa Romeo – το νέο εγχείρημα καθιστά τον οίκο πλήρη κατασκευαστή.
Πρώτες Εικόνες και Σχεδιαστικές Αρχές
Οι πρώτες διαρροές και teaser σκίτσα αποκαλύπτουν μια εντυπωσιακή σιλουέτα που φωνάζει «αγωνιστικό». Μεταξύ των χαρακτηριστικών που ξεχωρίζουν είναι:
- Οι πόρτες τύπου «φτερών γλάρου» (gull-wing), ένα σχεδιαστικό στοιχείο που παραπέμπει σε κλασικά supercar.
- Ένα χαμηλό καπό που πλαισιώνεται από έντονα τονισμένους θόλους τροχών, ενισχύοντας την αίσθηση μυώδους σπορ αυτοκινήτου.
- Τρεις διακριτικές «ειδοποιήσεις» στο cockpit του οδηγού, μια πιθανή αναφορά σε κλασικά αγωνιστικά μονοθέσια ή σε ειδικά όργανα για τον πιλότο.
Αυτές οι σχεδιαστικές επιλογές υποδηλώνουν την πρόθεση της Zagato να παραμείνει πιστή στην παράδοσή της για δημιουργία οχημάτων με αναλογική αισθητική και εκκεντρικό χαρακτήρα, που απευθύνονται σε ένα κοινό που αναζητά την απόλυτη μοναδικότητα.
Το Ερωτηματικό της Καρδιάς: V12 ή Ηλεκτρικό;
Το κρίσιμο ερώτημα που πλανάται στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι η επιλογή του κινητήριου συνόλου. Θα κρύβεται στην καρδιά του νέου supercar μια μεγάλη συστοιχία μπαταριών ή ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας; Η Zagato δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει αν θα πρόκειται για ηλεκτρικό ή θερμικό σύνολο. Κατά την εκτίμηση της συντακτικής ομάδας, ορισμένα στοιχεία συνηγορούν προς τον παραδοσιακό, θερμικό κινητήρα:
- Η συνεργασία με την Capricorn, την εταιρεία πίσω από το ανθρακονημάτινο μονοκόκ της Imola Titan, και του Apollo IE – ένα hypercar γνωστό για τον ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα του. Αυτή η συνεργασία «υποδεικνύει» σοβαρές πιθανότητες για έναν V12 κινητήρα, ενδεχομένως με ρίζες από τη Ferrari.
- Η επιλογή του Zoute Grand Prix στο Βέλγιο στις αρχές Οκτωβρίου για την παγκόσμια πρεμιέρα. Πρόκειται για μια εκδήλωση που γιορτάζει την κλασική αυτοκίνηση και σπάνια φιλοξενεί την αποκάλυψη ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος ως κύριο γεγονός.
Εάν επιβεβαιωθεί η παρουσία ενός κινητήρα V12, το νέο supercar θα αποτελέσει ένα σύγχρονο φόρο τιμής στην αυθεντική ιταλική υπεραυτοκίνηση, χαρακτηριζόμενη από την αναλογική αίσθηση, την εκκεντρικότητα και την σπανιότητα παραγωγής.
Σημασία για την Αυτοκινητοβιομηχανία και τη Zagato
Αυτή η κίνηση της Zagato είναι ιστορικής σημασίας όχι μόνο για τον ίδιο τον οίκο, αλλά και για το ευρύτερο φαινόμενο των «καροσερί». Σε μια εποχή όπου η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται μαζικά προς την ηλεκτροκίνηση και την τυποποίηση, η Zagato φαίνεται να κάνει ένα βήμα πίσω, αγκαλιάζοντας την παράδοση της εξατομίκευσης και του χειροποίητου.
Ανάλυση: Η τάση των οίκων που ειδικεύονται σε εξατομικευμένα αμαξώματα να δημιουργήσουν τα δικά τους μοντέλα δεν είναι πρωτόγνωρη, αλλά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης αποκτά ξεχωριστή βαρύτητα. Πολλές εταιρείες, όπως η Pininfarina με την Battista, έχουν ήδη στραφεί στην ηλεκτροκίνηση για τα δικά τους hypercars. Η επιλογή της Zagato να παραμείνει, ενδεχομένως, στον V12 θα την τοποθετήσει σε ένα μοναδικό, συλλεκτικό segment, απευθυνόμενη σε όσους αναζητούν την αγνή, αναλογική οδηγική εμπειρία του παρελθόντος, με σύγχρονες προδιαγραφές. Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει μια νέα niche αγορά για “παραδοσιακά” hypercars σε αντίθεση με τα ηλεκτρικά αντίστοιχά τους.