Το θρυλικό Yugo επιστρέφει δυναμικά, έτοιμο να συνδυάσει το παρελθόν με το μέλλον της αυτοκίνησης.
Νέο Yugo: Η επανεκκίνηση ενός εμβληματικού hatchback
Το θρυλικό Yugo, το μικρό αυτοκίνητο που σημάδεψε τη δεκαετία του 1980, επιστρέφει στην αγορά με μια σύγχρονη προσέγγιση. Ο Δρ. Aleksandar Bjelic, καθηγητής και μηχανικός, απέκτησε τα δικαιώματα της ονομασίας Yugo και σκοπεύει να λανσάρει το νέο μοντέλο ως μοντέρνο ευρωπαϊκό hatchback έως το 2027.
Σχεδιασμός και τεχνολογία
Ο σχεδιαστής Darko Marceta έδωσε ζωή σε μια μακέτα που συνδυάζει ρετρό χαρακτηριστικά με σύγχρονη αισθητική, επηρεασμένη από οχήματα όπως το Hyundai Ioniq 5 και το Rivian R3. Το νέο Yugo διατηρεί τις χαρακτηριστικές τετραγωνισμένες γραμμές του αρχικού μοντέλου, προσθέτοντας στοιχεία όπως LED φωτιστικά σώματα με lightbar και φωτιζόμενο λογότυπο “YUGO” στα πίσω φώτα.
Ευρεία γκάμα κινητήρων και εκδόσεων
Το νέο Yugo θα προσφέρεται σε πολλαπλές εκδοχές κινητήρων, καλύπτοντας τις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς: από βενζινοκίνητα turbo και υβριδικά έως plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Υπάρχει η πιθανότητα και για μια sport έκδοση, ενώ θα διατίθενται επιλογές μεταξύ χειροκίνητου και αυτόματου κιβωτίου.
Επιπλέον, ανεπίσημες πληροφορίες αναφέρουν τη χρήση υφιστάμενης πλατφόρμας, όπως η MQB της Volkswagen, χωρίς όμως να έχει επιβεβαιωθεί ακόμα επίσημη συνεργασία με μεγάλους αυτοκινητοβιομηχανικούς ομίλους.
Ανταγωνισμός και τιμολογιακή πολιτική
Σε αντίθεση με το πρωτότυπο Yugo που ξεχώριζε για την πολύ χαμηλή τιμή του τη δεκαετία του 1980, η νέα γενιά θα ανταγωνιστεί μικρά ευρωπαϊκά hatchbacks όπως τα Citroen C3, Dacia Sandero, Renault Clio και Volkswagen Polo. Η τιμή θα κυμαίνεται περίπου στα 20-25 χιλιάδες ευρώ, αντανακλώντας τα σύγχρονα standards ποιότητας και τεχνολογίας.
Μελλοντικές προοπτικές και χρονοδιάγραμμα
Μέχρι σήμερα, έχουν δει το φως της δημοσιότητας μόνο τα σχέδια και η μακέτα του αυτοκινήτου. Δεν έχει ακόμη δημιουργηθεί εργοστάσιο παραγωγής ή γραμμή συναρμολόγησης. Η εταιρεία υποσχέθηκε πως ένα πλήρως λειτουργικό πρωτότυπο θα παρουσιαστεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Βελιγραδίου το 2027, με την έναρξη παραγωγής να ακολουθεί την ίδια χρονιά. Παρόλα αυτά, η επίτευξη αυτών των στόχων παραμένει προκλητική μέσα στην τρέχουσα δυναμική αγορά αυτοκινήτου.