Ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί με νερό είναι πλέον πραγματικότητα και προσφέρει έως 1.000 χλμ. αυτονομίας!
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν συνεχώς καινοτόμες εναλλακτικές στις παραδοσιακές πηγές ενέργειας, όπως τα ορυκτά καύσιμα. Μία από αυτές τις επιχειρήσεις είναι η Electriq Global, η οποία έχει πραγματοποιήσει το όνειρο της δημιουργίας ενός αυτοκινήτου που καταναλώνει νερό.
Η έννοια της «καύσης» νερού αντί για βενζίνη έχει τραβήξει την προσοχή μηχανικών και ερευνητών για πολλά χρόνια. Πώς θα ήταν αν τα αυτοκίνητα μπορούσαν να λειτουργούν με υδρογόνο, το οποίο παράγεται από νερό; Αν και δεν είναι καινούργια η ιδέα, η Electriq Global έχει προχωρήσει ένα βήμα παρακάτω.
Με έδρα το Ισραήλ, η Electriq Global έχει αναπτύξει ένα καινοτόμο σύστημα που μετατρέπει το νερό σε καύσιμο για διάφορα οχήματα. Η τεχνολογία τους «εξάγει» υδρογόνο και το χρησιμοποιεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, κινητοποιώντας το όχημα.
Αυτή η νέα προσέγγιση αναμένεται να μεταμορφώσει τη βιομηχανία αυτοκινήτου, προσφέροντας ταυτόχρονα μια πιο φιλική προς το περιβάλλον επιλογή. Με αυτονομία που φτάνει τα 1.000 χλμ. ανά γέμισμα, το υδρογόνο της Electriq μπορεί να κάνει την βενζίνη παρελθόν.
Η τεχνολογία της Electriq χρησιμοποιεί νανοτεχνολογία για να διασπά το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο, μέσω μιας ειδικής μεμβράνης που λειτουργεί ως ηλεκτρολυτικό στοιχείο. Αυτή η διαδικασία απαιτεί λιγότερη ενέργεια από άλλες μεθόδους, καθιστώντας την βιώσιμη για ευρεία εφαρμογή.
Το παραγόμενο υδρογόνο τροφοδοτεί την κυψέλη καυσίμου του οχήματος. Στη συνέχεια, σε συνδυασμό με το οξυγόνο από τον αέρα, παράγει ηλεκτρική ενέργεια που κινεί τον ηλεκτροκινητήρα, με το μόνο υποπροϊόν να είναι καθαρός ατμός νερού.
Η μεμβράνη που αναπτύχθηκε από την Electriq καταναλώνει πολύ λιγότερο ηλεκτρισμό από παρόμοιες τεχνολογίες, γεγονός που δημιουργεί προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη οχημάτων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Η Electriq Global έχει αναπτύξει πολλά πρωτότυπα αυτοκινήτων που βασίζονται στην τεχνολογία καυσίμου αερίου. Το 2018, δοκίμασαν με επιτυχία ένα Renault Clio που λειτουργούσε με αυτή τη μέθοδο.
Το Clio πέτυχε ταχύτητα άνω των 120 χλμ. και δεν χρειάστηκε σημαντική τροποποίηση, πέρα από τη σύνδεση με μια εξωτερική δεξαμενή νερού και τον μετατροπέα καυσίμου. Δοκιμές πραγματοποιήθηκαν επίσης και σε ένα Suzuki Vitara για μεγαλύτερη αυτονομία.
Σημείωση: Στις φωτογραφίες παρουσιάζεται το πρωτότυπο Toyota FCV plus που χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.