Η Stellantis ανακοινώνει την επέκταση των συνεργασιών της, με τονί χρονοδιάγραμμα που αφορά το Charger της Dodge, το οποίο προγραμματίζεται να εφοδιαστεί με μπαταρία στερεάς κατάστασης μέσα στο 2026.
Παρόλο που πολλοί ειδικοί εκτιμούν ότι η τεχνολογία αυτή απέχει τουλάχιστον πέντε χρόνια από την πλήρη εφαρμογή της, η Stellantis είναι αισιόδοξη και θεωρεί ότι η αλλαγή αυτή θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε μόνο δύο χρόνια. Αν επιβεβαιωθεί αυτή η πρόβλεψη, το Dodge Charger θα είναι ένα από τα πρώτα οχήματα μαζικής παραγωγής παγκοσμίως που θα χρησιμοποιήσει μπαταρίες αυτού του τύπου.
Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης δεν χρησιμοποιούν υγρό ηλεκτρολύτη όπως οι παραδοσιακές μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αντιθέτως, βασίζονται σε στερεά υλικά και προσφέρουν σημαντικά υψηλότερες ενεργειακές πυκνότητες. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι κυψέλες αυτές μπορούν να επιτύχουν έως και 390 watt-hours ανά κιλό.
Η Factorial, στην οποία πρόσφατα επένδυσε και η Mercedes-Benz, θεωρείται ηγέτιδα στην εξέλιξη των μπαταριών στερεάς κατάστασης. Μαζί με άλλες αμερικανικές εταιρείες, όπως η QuantumScape που συνεργάζεται με την Volkswagen και η Solid Power, που σχετίζεται με την Ford και την BMW, οι πρωτοβουλίες τους επιτρέπουν την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στο τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πολλές μεγάλες εταιρείες που αναπτύσσουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν ήδη στείλει δείγματα για ελέγχους στους συνεργάτες τους. Ωστόσο, αυτή είναι η πρώτη φορά που η Stellantis ανακοινώνει επίσημα την πρόθεση να ενσωματώσει αυτήν την τεχνολογία σε πρωτότυπά της. Ενδεικτικά, η Solid Power υποστηρίζει ότι η BMW εργάζεται πάνω σε ένα όχημα που θα χρησιμοποιεί και αυτή τη νέα τεχνολογία μπαταριών, αν και μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις από τους Βαυαρούς.