Ετοιμαστείτε για το μεγαλύτερο αμιγώς ηλεκτρικό Renault! Ένα υπερυψωμένο Wagon, εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Embleme, αναμένεται να ξεπεράσει ακόμα και το επταθέσιο SUV Espace.
Renault Embleme: Η Εξέλιξη της Σχεδιαστικής Φιλοσοφίας
Ο Laurens van den Acker, διευθυντής σχεδιασμού της Renault, τονίζει ότι το Embleme εκφράζει την ουσία της σύγχρονης σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Renault, συνδυάζοντας καινοτόμες γραμμές και προηγμένες τεχνολογίες. Η φιλοσοφία αυτή επικεντρώνεται στην αποδοτικότητα και την αισθητική, προσφέροντας μια νέα προοπτική στην αυτοκίνηση.
Ένα Υβρίδιο Sedan και SUV με Εκλεπτυσμένες Αναλογίες
Το αμάξωμα του Embleme βρίσκεται κάπου ανάμεσα σε sedan και SUV, θυμίζοντας το Citroen C5 X, αλλά με ακόμα πιο εκλεπτυσμένες αναλογίες shooting brake. Είναι χαμηλότερο από ένα τυπικό SUV αλλά ψηλότερο από ένα sedan, επιτρέποντας την εύκολη ενσωμάτωση των μπαταριών στο δάπεδο χωρίς να θυσιάζεται η πρακτικότητα. Η διάταξη αυτή προσφέρει μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και λειτουργικότητας.

Υβριδικό Σύστημα με Range Extender και Κυψέλη Υδρογόνου
Το πρωτότυπο Embleme τροφοδοτείται από ένα υβριδικό σύστημα με range extender, το οποίο περιλαμβάνει μια μπαταρία 40kWh που μπορεί να φορτιστεί είτε από πρίζα είτε από μια κυψέλη υδρογόνου τοποθετημένη στο μπροστινό μέρος. Ο ηλεκτροκινητήρας των 215 ίππων βρίσκεται στον πίσω άξονα, προσφέροντας μια πισωκίνητη διάταξη, κάτι που δεν συναντάμε σε άλλα τρέχοντα μοντέλα της Renault. Η τεχνολογία υδρογόνου αποτελεί μια καινοτόμο λύση για την επέκταση της αυτονομίας και τη μείωση των εκπομπών.
Διαφορετική Προσέγγιση από την Stellantis
Ενώ η Stellantis χρησιμοποιεί πλατφόρμες πολλαπλών ενεργειακών πηγών που επιτρέπουν τη συναρμολόγηση ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων στην ίδια γραμμή παραγωγής, η Renault ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση. Ο van den Acker εξηγεί ότι ο σχεδιασμός των EV πρέπει να είναι ριζικά διαφορετικός από εκείνον των υβριδικών, για να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα. Η εξειδίκευση στον σχεδιασμό EV επιτρέπει την βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης και της μείωσης του βάρους.
Ιδανικές Διαστάσεις για Ηλεκτροκίνηση
Το Embleme διαθέτει μακρύ μεταξόνιο 2,90 μέτρων (παρόμοιο με της νέας BMW Σειρά 5), κοντούς προβόλους και μικρό μπροστινό καπό – χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδανικό για ηλεκτροκίνηση. Οι διαστάσεις αυτές συμβάλλουν στην ευρυχωρία της καμπίνας και στην βελτίωση της αεροδυναμικής.

Ηλεκτρικό ή Υβριδικό; Η Απόφαση Εξαρτάται από την Αγορά
Η Renault δεν έχει ακόμη αποφασίσει αν το μοντέλο παραγωγής θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό. Η τελική επιλογή θα εξαρτηθεί από το ρυθμό εξάπλωσης των EV και τις εξελίξεις στις νομοθεσίες περί ρύπων στην Ευρώπη. Η εταιρεία εξετάζει προσεκτικά τις τάσεις της αγοράς και τις ρυθμιστικές αλλαγές για να λάβει την βέλτιστη απόφαση. Η επιλογή της τεχνολογίας μπαταριών θα διαδραματίσει επίσης σημαντικό ρόλο.
Πλατφόρμα AmpR Medium και Αυτονομία
Το μελλοντικό Embleme θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα AmpR Medium, την ίδια με το Scenic E-Tech, το οποίο φιλοξενεί μια μπαταρία χωρητικότητας 87kWh και προσφέρει αυτονομία άνω των 600 km. Αυτή η πλατφόρμα επιτρέπει την ενσωμάτωση προηγμένων συστημάτων διαχείρισης ενέργειας και φόρτισης.

Μπαταρίες LFP και Τεχνολογία Cell-to-Pack
Οι μηχανικοί της Renault εξελίσσουν επίσης μπαταρίες LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος), οι οποίες αναμένεται να μειώσουν το κόστος κατά 20% και να αυξήσουν την ενεργειακή απόδοση χάρη στην τεχνολογία cell-to-pack. Οι μπαταρίες LFP προσφέρουν βελτιωμένη ασφάλεια και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής σε σύγκριση με άλλες τεχνολογίες.
Αυτονομία 1.000 Χιλιομέτρων με Υδρογόνο
Εάν η Renault αποφασίσει να ενσωματώσει την τεχνολογία υδρογόνου, το Embleme θα μπορεί να διανύσει έως 1.000 χιλιόμετρα με μόλις δύο στάσεις 5 λεπτών για ανεφοδιασμό—εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα πρατήρια. Η τεχνολογία υδρογόνου προσφέρει μια γρήγορη και αποτελεσματική λύση για την επέκταση της αυτονομίας.
Αεροδυναμική και Καινοτομίες
Για την κρίσιμη πτυχή της αεροδυναμικής, ειδικά σε ένα ηλεκτρικό όχημα, η Renault ενσωματώνει κρυφούς υαλοκαθαριστήρες και χειρολαβές θυρών, κάμερες αντί για καθρέφτες, και εντυπωσιακές καινοτομίες όπως ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία σαν τον ρυθμιζόμενο διαχύτη (με τη συμβολή της Alpine F1 Team). Η βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και στην αύξηση της αυτονομίας.

Αναμένεται το 2028: Πολυτέλεια και Πρωτοποριακός Σχεδιασμός
Το Renault Embleme αναμένεται να αποκαλυφθεί στην τελική του μορφή το 2028. Η εταιρεία συνεχίζει να αναλύει τις εξελίξεις της αγοράς πριν οριστικοποιήσει την επιλογή των κινητήρων. Οι Γάλλοι επενδύουν στην πολυτέλεια, την αεροδυναμική αποδοτικότητα και τον πρωτοποριακό σχεδιασμό, με στόχο να φέρουν το Embleme παραγωγής κοντά στα μεγάλα premium ηλεκτρικά. Η προσέγγιση επικεντρώνεται στην δημιουργία ενός οχήματος που θα συνδυάζει την υψηλή απόδοση με την εμπειρία πολυτελούς οδήγησης.