Προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το 2026: Βασικοί στόχοι και σχέδια

Προτεραιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το 2026: Βασικοί στόχοι και σχέδια

Ο Χρίστος Δήμας μίλησε στη Βουλή για τα έργα υποδομών που τρέχουν τώρα σε όλη την Ελλάδα. Πάνω από 65 οδικά projects εκτελούνται αυτή τη στιγμή, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Τα στοιχεία δείχνουν βελτίωση στην οικονομία, με λιγότερη ανεργία και υψηλότερο κατώτατο μισθό.

Πόροι και Αυξήσεις στο ΠΔΕ

Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για το υπουργείο φτάνει στο υψηλότερο ποσό ever. Το εθνικό κομμάτι ανέβηκε το 2025 κατά 500 εκατ. ευρώ και έφτασε τα 1,18 δισ. ευρώ, τέσσερις φορές περισσότερα από το 2019. Για το 2026, το συγχρηματοδοτούμενο μέρος μαζί με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας δίνουν συνολικά 2,36 δισ. ευρώ.

«Εάν οι αριθμοί δεν ευημερούν, τότε σίγουρα δυστυχούν οι άνθρωποι. Όταν ευημερούν οι αριθμοί, υποχρέωση της Πολιτείας είναι να επιστρέφει αυτή την ευημερία στο κοινωνικό σύνολο», είπε ο Δήμας. Η αύξηση του ΑΕΠ και η πτώση του δημόσιου χρέους δείχνουν ότι η οικονομία πάει μπροστά.

Ολοκληρωμένα Έργα και Μελλοντικά Σχέδια

Ο ΠάτραΠύργος αυτοκινητόδρομος ολοκληρώθηκε μέσα σε τριετία, με 75 χιλιόμετρα ανοιχτά τώρα. Συνδέει Αθήνα, Πάτρα και Πύργο με ασφάλεια. Τα μέτρα στην παλιά εθνική οδό έκοψαν τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά πάνω από 80%, και καμιά μετωπική σύγκρουση δεν έγινε.

Στον ΒΟΑΚ εφαρμόζονται παρόμοια μέτρα ασφάλειας, με καλά αποτελέσματα στα πρώτα κομμάτια. Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο προχωράει, και ενεργοποιήθηκε η προαίρεση για Χανιά-Κίσσαμο. Θα γίνουν εργασίες για να γίνει πλήρης αυτοκινητόδρομος από Κίσσαμο μέχρι Σητεία.

Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού φέρνει αναβαθμίσεις σε σήραγγες, γέφυρες, οδόστρωμα και σταθμούς εξυπηρέτησης. Για τα έργα Daniel, οδικά και σιδηροδρομικά, ο προϋπολογισμός ξεπερνά τα 1,3 δισ. ευρώ, με 600 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

«Παράλληλα, συμβασιοποιήσαμε τα έργα «Daniel», τόσο τα οδικά όσο και τα σιδηροδρομικά, συνολικού προϋπολογισμού άνω του 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, εκ των οποίων τα 600 εκατομμύρια ευρώ προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Οι υποδομές, όμως, που δημιουργούμε και οι αποκαταστάσεις που κάνουμε δεν επαναφέρουν απλώς τις υποδομές στην προηγούμενη κατάσταση, αλλά δημιουργούν πιο βιώσιμες και πιο ανθεκτικές υποδομές», δήλωσε ο υπουργός.

Στις μεταφορές, άλλαξαν σχεδόν τα δύο τρίτα των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με καθαρά οχήματα. Έγιναν αλλαγές στον σιδηρόδρομο, την αεροπορία και τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Για το 2026, προτεραιότητα το Μετρό Θεσσαλονίκης με επέκταση στην Καλαμαριά, το βόρειο Ε65 και δεκάδες οδικά και υδραυλικά έργα.

Οι αγρότες έχουν δίκιο να ζητάνε λύσεις για το κόστος παραγωγής και τον ΕΛΓΑ. Οι απαντήσεις έρχονται από διάλογο σε θεσμικό επίπεδο. Σήμερα, το υπουργείο τρέχει 65 οδικά έργα και 51 υδραυλικά, με στόχο όλη η Ελλάδα να γίνει εργοτάξιο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ