Η χρήση ανανεώσιμης ενέργειας για την παραγωγή των μπαταριών θα μπορούσε να μειώσει έως και 60% των ρύπων που εκπέμπονται κατά την κατασκευή τους, ενώ αν η παραγωγή τους έλαμπε στην Ευρώπη, η μείωση θα ήταν περίπου 37%.
Οι μπαταρίες έχουν αποδειχθεί ως ένα από τα πλέον ρυπογόνα στοιχεία στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs) πιο ρυπογόνα στην κατασκευή σε σύγκριση με αυτά με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μπορούν όμως να γίνουν βήματα για την ελαχιστοποίηση της επίπτωσης της παραγωγής των μπαταριών στο περιβάλλον, με τη μεταφορά της παραγωγής από την Κίνα στην Ευρώπη να αποτελεί ένα από αυτά τα βήματα.
Μια μελέτη του οργανισμού Transport & Environment έδειξε ότι η μεταφορά αυτή θα μπορούσε να μειώσει την εκπομπή ρύπων κατά 37% και, με τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας, η μείωση θα έφθανε το 62%.
Η διευθύντρια του τομέα προμηθευτών της Transport & Environment, Julia Poliscanova, τόνισε ότι οι μπαταρίες είναι το “νέο πετρέλαιο” και ότι οι Ευρωπαίοι ηγέτες πρέπει να συνεργαστούν για να αξιοποιήσουν τα κλιματικά και βιομηχανικά οφέλη τους.
Τέλος, υποστήριξε ότι η Ευρώπη χρειάζεται καλύτερα εργαλεία για να προωθήσει τις επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής μπαταριών και να εξασφαλίσει μια εγγυημένη αγορά για τα ηλεκτρικά οχήματα.