Η κυριαρχία των υβριδικών μοντέλων αναδεικνύεται με πωλήσεις που ξεπερνούν αυτές των βενζινοκίνητων οχημάτων!
Η εξαιρετική ανατροπή στην ελληνική αγορά αυτοκινήτων, που πήρε μπροστά τον Μάιο, συνεχίστηκε και τον Αύγουστο. Οι Έλληνες καταναλωτές και οι χρήστες εταιρικών οχημάτων φαίνεται ότι προτιμούν τα υβριδικά αυτοκίνητα, προκαλώντας μια διψήφια αύξηση στην παρουσία τους στην αγορά σε σχέση με τα βενζινοκίνητα.
Συγκεκριμένα, τα υβριδικά μοντέλα κατέχουν την πρώτη θέση στις πωλήσεις, με τα βενζινοκίνητα να ακολουθούν πίσω τους με μεγάλη πλέον διαφορά, ενώ την τριάδα συμπληρώνουν τα ηλεκτρικά και τα plug-in υβριδικά οχήματα.
Αντιθέτως, η ζήτηση για πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχει μειωθεί σημαντικά, φτάνοντας σε επίπεδα που κάποτε κατείχαν τα ηλεκτρικά μοντέλα.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων αντιπροσωπεύουν πλέον το 48,3% του συνόλου των πωλήσεων τον Αύγουστο, σε σύγκριση με 35,5% τον ίδιο μήνα πέρυσι, επιτυγχάνοντας μια εντυπωσιακή άνοδο 12,7%.
Τα βενζινοκίνητα ήρθαν δεύτερα με ποσοστό 32,7%, σημειώνοντας πτώση 6,6% σε σχέση με το 39,2% του περσινού Αυγούστου.
Στην τρίτη θέση βρίσκονται οι αμιγώς ηλεκτρικοί και plug-in υβριδικοί τύποι, που φτάνουν το 12,3%, έναντι 10% του προηγούμενου έτους, με αύξηση 2,3%.
Οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 8,8%, με μόλις 4,2% του συνόλου της αγοράς, σε αντίθεση με 13% την προηγούμενη χρονιά.
Ακολουθούν τα αυτοκίνητα υγραερίου με 2,6% και άνοδο 0,7%, σε σύγκριση με 1,9% την ίδια περίοδο πέρυσι.
Τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο δεν σημείωσαν καμία πώληση.
Εξετάζοντας το σύνολο της χρονιάς, μόνο οι πωλήσεις των υβριδικών μοντέλων σημειώνουν αύξηση 10,7%, ενώ τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά έχουν οριακή άνοδο 0,4%, συγκεντρώνοντας 40,7% και 10,2% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο οκτάμηνο κατέχουν το 39,1%, χάνοντας 4,3% από το 43,5% του προηγούμενου έτους.
5,6% είναι η πτώση των πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων μοντέλων, φτάνοντας το 8,4% έναντι 14% το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Τέλος, τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) κατέγραψαν πτώση 0,8%, καθώς στο 8μηνο κατέχουν το 1,5% της αγοράς, σε αντίθεση με 2,3% πέρυσι.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) παρέμειναν μηδενικές το 8μηνο.
Τα SUV αποτελούν το 60% των καινούριων αυτοκινήτων
Η κατηγορία Β είναι η πιο δημοφιλής στους Έλληνες, καταλαμβάνοντας το 58,7%, με τα 36,1% από αυτά να αφορά σε SUV μοντέλα.
Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η κατηγορία C με 24,5%, εκ των οποίων το 18,6% αφορά SUV και το 5,9% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η κατηγορία A με 8,6%, από τα οποία το 3,4% είναι SUV και το 5,2% hatchback.
Ακολουθούν οι κατηγορίες D με 6,5% (4,8% τα SUV), E με 0,6% (0,4% SUV), F-G με 0,3% (0,3% SUV), Sports με 0%, και MPV – Combi με 0,7%.
Συνολικά, τα SUV κατέχουν το 63,7% των πωλήσεων τον Αύγουστο, με αύξηση 11,3% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2023, ενώ το ποσοστό τους φτάνει το 58,3% στο οκτάμηνο, με αυξητική τάση 4,4% σε σχέση με 53,9% πέρυσι.