Το IBL, το πρωτότυπο που παρουσίασε η ισπανική SEAT το 2011, παραμένει ένα σπορ οικογενειακό sedan που εξακολουθεί να τράβαέι τα βλέμματα, αν και έχουν περάσει πάνω από δέκα χρόνια από την εμφάνισή του.
Αν και δεν υπάρχει επίσημη πληροφορία για την επαναφορά ή την παραγωγή αυτού του μοντέλου, η επιτυχία υποδειγματικών μοντέλων όπως το Skoda Octavia στην ευρωπαϊκή αγορά προκαλεί σκέψεις ότι μια παρόμοια κίνηση θα μπορούσε να είναι λογική.
Η SEAT κατέχει μακρά παράδοση στα sedan, με μοντέλα όπως το Toledo, που έχουν απευθυνθεί σε οικογένειες που επιθυμούν πρακτικότητα, χωρίς να στραφούν στα SUV.
Παρά το γεγονός ότι σήμερα η αγορά κατακλύζεται από SUV και hatchback, ένα νέο sedan θα μπορούσε να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες, παρέχοντας περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές και τιμώντας την κληρονομιά της μάρκας.
Το σχέδιο του IBL έχει διατηρηθεί επίκαιρο στα χρόνια που έχουν περάσει, με γραμμές που συνδυάζουν κομψότητα και φρεσκάδα, καθιστώντας το ακόμα και σήμερα ελκυστικό για τους καταναλωτές.
Η SEAT θα μπορούσε να έχει στο πλάνο της τη χρήση κινητήρων βενζίνης TSI, πετρελαιοκινητήρων TDI καθώς και επιλογές ήπιας υβριδικής (MHEV) και plug-in υβριδικής (PHEV) τεχνολογίας του ομίλου Volkswagen. Οι δυνατότητες των plug-in υβριδικών εκδόσεων μπορούν να επιτρέπουν ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 100 χιλιόμετρα.
Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη ενός τέτοιου μοντέλου θα μπορούσε να διατηρηθεί σε προσιτείς τιμές, αξιοποιώντας την πλατφόρμα MQB Evo της Volkswagen. Η έκδοση FR μπορεί να προσδώσει επιπλέον δυναμισμό στο συνολικό σχέδιο του αυτοκινήτου.
Οι τιμές του νέου μοντέλου θα μπορούσαν να είναι συγκρίσιμες με αυτές του Skoda Octavia, το οποίο ξεκινά από 26.900 ευρώ στην ελληνική αγορά. Αν και προφανώς, είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι αυτή η ιδέα δεν είναι στα άμεσα πλάνα της SEAT, η οποία έχει άλλες προτεραιότητες για την επόμενη πενταετία.
Η SEAT ήδη έχει παρουσιάσει μια ανανεωμένη εκδοχή του Leon, που διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό και ακολουθεί με την plug-in υβριδική έκδοση 204 ίππων. Στο προσκήνιο βρίσκονται επίσης οι αναβαθμίσεις σε επίπεδο σχεδίασης και τεχνολογίας για τα Ibiza και Arona, που είναι κεντρικά μοντέλα στην σειρά της SEAT.
Επιπλέον, κυκλοφορούν φήμες για ένα ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο, «ξάδελφο» του CUPRA Raval, το οποίο αναμένεται στα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, η πληροφορία αυτή δεν έχει επιβεβαιωθεί μέχρι στιγμής.