Ο Μαξ Φερστάπεν εξηγεί γιατί δεν αντέχει την υποστροφή στο μονοθέσιό του

Ο Μαξ Φερστάπεν εξηγεί γιατί δεν αντέχει την υποστροφή στο μονοθέσιό του

Ένας από τους κορυφαίους οδηγούς αγώνων στον κόσμο, ο Μαξ Φερστάπεν, δεν δίστασε να εκφράσει τις απόψεις του σχετικά με την οδήγηση προσθιοκίνητων αυτοκινήτων, καταρρίπτοντας μύθους για την αγάπη του στα σπορ μοντέλα.

Ο πρωταθλητής της Formula 1 και οι «βαρετές» προσθιοκίνητες εμπειρίες

Ο Μαξ Φερστάπεν, ο αστέρας της Formula 1 και κάτοχος τεσσάρων διαδοχικών παγκόσμιων πρωταθλημάτων, έχει συνδέσει το όνομά του με την Honda, καθώς οι κινητήρες της ιαπωνικής φίρμας τροφοδοτούν τις Red Bull του. Αυτή η συνεργασία τον έχει φέρει επανειλημμένα σε διαφημιστικές εκδηλώσεις για μοντέλα παραγωγής της Honda, συμπεριλαμβανομένου του εμβληματικού Civic Type R, ενός από τα πιο επιτυχημένα προσθιοκίνητα hot-hatch παγκοσμίως.

Ωστόσο, σε πρόσφατη συνέντευξη στο πλαίσιο εκστρατείας για τη Ford –με την οποία η Red Bull Racing θα συνεργαστεί για την ανάπτυξη νέων μονάδων ισχύος από το 2026– ο 27χρονος Ολλανδός πρωταθλητής εξέφρασε μια μάλλον αναπάντεχη άποψη. Παρόντος του γνωστού δημοσιογράφου αυτοκινήτου, Κρις Χάρις (Chris Harris), ο Φερστάπεν, αφού δοκίμασε ένα σπάνιο Ford RS200 ως συνοδηγός και ένα ισχυρό Mustang GTD στο τιμόνι, δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Τα προσθιοκίνητα είναι βαρετά. Για μένα είναι… αντι-οδήγηση. Τα έχω δοκιμάσει κάποιες φορές στον προσομοιωτή και μπορώ να πω ότι είναι ό,τι χειρότερο».

Αυτή η δήλωση προκάλεσε αίσθηση, δεδομένης της προηγούμενης εμπλοκής του Φερστάπεν σε προωθητικές ενέργειες για προσθιοκίνητα οχήματα, όπως το Honda Civic Type R, ένα αυτοκίνητο που συχνά επαινείται για την οδική του συμπεριφορά και τις επιδόσεις του ακόμη και στην πάλαι ποτέ “Πράσινη Κόλαση” του Nürburgring.

Η επιστήμη πίσω από τις προτιμήσεις των οδηγών

Η προτίμηση του Φερστάπεν για την πίσω κίνηση έναντι της εμπρός δεν είναι τυχαία και αντικατοπτρίζει τη φιλοσοφία των οχημάτων αγώνων επιδόσεων. Τα οχήματα Formula 1, όπως και τα περισσότερα καθαρόαιμα σπορ μοντέλα, είναι σχεδιασμένα με κίνηση στους πίσω τροχούς, επιτρέποντας στον οδηγό να:

  • Χρησιμοποιεί το γκάζι για να ελέγχει την πορεία του αυτοκινήτου κατά την έξοδο από τις στροφές (oversteer).
  • Απολαμβάνει καλύτερη κατανομή βάρους κατά την επιτάχυνση, καθώς το βάρος μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, βελτιώνοντας την πρόσφυση.
  • Έχει πιο άμεση και ακριβή αίσθηση του τι συμβαίνει στους κινητήριους τροχούς, καθώς δεν έχουν την επιπλέον “δουλειά” του συστήματος διεύθυνσης.

Αντίθετα, στα προσθιοκίνητα οχήματα, οι εμπρός τροχοί αναλαμβάνουν τόσο την κίνηση όσο και τη διεύθυνση, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε φαινόμενα undesteer (υποστροφής) και να περιορίσει την αίσθηση “σπασίματος” της ουράς που αγαπούν οι οδηγοί αγώνων. Ο Φερστάπεν, προφανώς, αναζητά το όριο και τον απόλυτο έλεγχο, κάτι που τα προσθιοκίνητα δυσκολεύονται να προσφέρουν στο ίδιο επίπεδο με τα πισωκίνητα.

Στροφή στην ηλεκτροκίνηση και την αστική κινητικότητα

Παρά την αυστηρή του κριτική για τα προσθιοκίνητα οχήματα επιδόσεων, ο Φερστάπεν έδειξε πιο “ανοιχτός” σε πιο πρακτικές λύσεις μετακίνησης. Πρόσφατα, προώθησε ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Honda με κίνηση στους πίσω τροχούς, χαρακτηρίζοντάς το ως “ευχάριστο στην οδήγηση” και “ιδανικό για την πόλη”. Αυτό αναδεικνύει μια διαφορετική οπτική γωνία: ενώ η αμιγώς σπορ οδήγηση απαιτεί συγκεκριμένες μηχανικές διατάξεις, για την καθημερινότητα και την αστική χρήση, η απλότητα, η αποδοτικότητα και η ευελιξία είναι οι βασικοί παράγοντες. Η πίσω κίνηση σε μικρά ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να προσφέρει καλύτερη ακτίνα στροφής και πιο ευέλικτη συμπεριφορά στην πόλη, κάτι που φαίνεται να εκτίμησε ο πρωταθλητής.

Η δήλωση του Μαξ Φερστάπεν αποτελεί μια ενδιαφέρουσα ματιά στην ψυχολογία ενός οδηγού αγώνων παγκόσμιας κλάσης, ο οποίος δεν διστάζει να εκφράσει τις απόψεις του, ακόμη και αν αυτές έρχονται σε αντίθεση με τις εμπορικές επιταγές ή τις προηγούμενες εμφανίσεις του. Δείχνει ότι για έναν οδηγό του δικού του επιπέδου, η καθαρή οδηγική αίσθηση και ο απόλυτος έλεγχος είναι αδιαπραγμάτευτα, ακόμη και εκτός πίστας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ