Η Avadi φέρνει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία με έναν νέο βενζινοκινητήρα χωρίς βαλβίδες, ο οποίος υπόσχεται κατανάλωση καυσίμου ανάλογη με αυτήν των πετρελαιοκινητήρων.
Πολλοί κατασκευαστές και προμηθευτές στην αυτοκινητοβιομηχανία επενδύουν στους παραδοσιακούς θερμικούς κινητήρες, προσφέροντας καινοτόμες τεχνολογίες και βελτιωμένες λύσεις.
Αντίθετα, η Avadi Engines από τις Ηνωμένες Πολιτείες παρουσιάζει μια τολμηρή προσέγγιση συνδυάζοντας δύο τεχνολογίες που δεν έχουν συνδυαστεί μέχρι σήμερα: τον κύκλο λειτουργίας Otto και τη φιλοσοφία ενός κινητήρα Wankel.
Σήμερα, η βιωσιμότητα και η αποδοτικότητα είναι κρίσιμες παράγοντες για όλα τα μεταφορικά μέσα. Αυτό έχει οδηγήσει κατασκευαστές και προμηθευτές οχημάτων να επενδύουν σημαντικούς πόρους στην ανάπτυξη πιο «καθαρών» κινητήρων εσωτερικής καύσης, χωρίς να εξαρτώνται αποκλειστικά από την ηλεκτροκίνηση.
Ωστόσο, οι διάφορες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης προσφέρουν διαφορετικά πλεονεκτήματα και αδυναμίες, κάτι που συχνά καθιστά δύσκολη τη συνδυαστική τους εφαρμογή για μέγιστη απόδοση.
Ο νέος κινητήρας Avadi MA-250 έχει σχεδιαστεί πρωτίστως ως κινητήρας range extender για αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και μικρά φορτηγά, που απαιτούν συνεχή υποστήριξη σε χαμηλές ταχύτητες ή για μεταφορά υπό σταθερό φορτίο. Σε καμία περίπτωση δεν προορίζεται για βαριά οχήματα ή σπορ αυτοκίνητα.
Αυτό που καθιστά τον κινητήρα αυτόν μοναδικό είναι η κατασκευή του με έναν μόνο κύλινδρο και δύο μπιέλες συνδεδεμένες σε έναν περιστρεφόμενο άξονα, ο οποίος λειτουργεί όπως ο στροφαλοφόρος άξονας. Αυτή η καινοτομία επιτρέπει τη δημιουργία περιστροφικής κίνησης χωρίς τη χρήση παραδοσιακών μερών όπως έμβολο και βαλβίδες.
Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι είναι τετράχρονος κινητήρας, δεν περιλαμβάνει βαλβίδες. Ένας διάτρητος δίσκος στον κύλινδρο λειτουργεί σαν βαλβίδα, με μια έκκεντρη οπή που ρυθμίζει την είσοδο και έξοδο του αέρα ανάλογα με τη θέση του.
Η Avadi Engines υπογραμμίζει ότι ο νέος αυτός κινητήρας δεν έχει σχεδιαστεί για επιδόσεις υψηλής έντασης, καθώς η μέγιστη ισχύς του περιορίζεται στους 15 ίππους. Ωστόσο, προσφέρει μικρότερη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με παραδοσιακούς βενζινοκινητήρες, διαθέτει ανώτερη θερμοδυναμική αποδοτικότητα και ζυγίζει μόλις έντεκα κιλά.