Ο Antonio Filosa, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, ζητά από την Ευρωπαϊκή Ένωση να χαλαρώσει τους αυστηρούς κανονισμούς της για τα αυτοκίνητα. Στόχος του είναι να σώσει την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία από την κυριαρχία των κινεζικών εταιρειών. Χθες, σε δηλώσεις του, επέμεινε ότι η απαγόρευση νέων θερμικών οχημάτων από το 2035 καταστρέφει κάθε ελπίδα ανταγωνισμού.
Η Stellantis, που προέκυψε από τη συγχώνευση γαλλικών και ιταλικών κολοσσών, παράγει εκατομμύρια αυτοκίνητα ετησίως στην Ευρώπη.
Η μάχη ενάντια στην απαγόρευση
Ο Filosa εντάσσεται πλέον στο στρατόπεδο όσων αμφισβητούν την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για πλήρη απαγόρευση πωλήσεων νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Πιστεύει βαθιά ότι η παραγωγή τέτοιων αυτοκινήτων, αν περιοριστεί σωστά, θα μειώσει πραγματικά τις εκπομπές. Γιατί να θυσιάσουμε εκατομμύρια θέσεις εργασίας χωρίς λόγο;
Σε πρόσφατη συνέντευξη, ο Ιταλός στέλεχος εξήγησε πώς τα σύγχρονα θερμικά αυτοκίνητα ξεπερνούν σε αποδοτικότητα τα παλιά μοντέλα που γεμίζουν τους δρόμους. Οι ιδιοκτήτες, αν βρουν προσιτές τιμές, θα σπεύσουν να αντικαταστήσουν τα ρυπογόνα οχήματά τους με νεότερα, λιγότερο επιβλαβή. Αυτό θα βελτιώσει άμεσα την ποιότητα του αέρα σε πόλεις όπως η Αθήνα ή το Παρίσι.
«Υπάρχουν 256 εκατομμύρια αυτοκίνητα στους ευρωπαϊκούς δρόμους, εκ των οποίων τα 150 εκατομμύρια είναι ηλικίας άνω των δώδεκα ετών. Ρυπαίνουν πολύ περισσότερο τον αέρα από τα σύγχρονα οχήματα», δήλωσε ο Filosa.
Οι στόχοι της Επιτροπής φαντάζουν ανέφικτοι στα μάτια του, καθώς η πολιτική αυτή ανεβάζει απότομα τις τιμές των οχημάτων. Ίσως, τελικά, η Ευρώπη να χάσει έδαφος χωρίς να κερδίσει το περιβάλλον.
Και όμως, η πραγματική απειλή κρύβεται όχι στους κινέζικους εργοστάσια, αλλά στους ίδιους τους κανονισμούς της ΕΕ. Ο Filosa βλέπει εκεί την κύρια αιτία της κρίσης, όπου οι ευρωπαϊκές εταιρείες παλεύουν να προσαρμοστούν σε υπερβολικά αυστηρές απαιτήσεις.
Η σκιά της κινεζικής εισβολής
Οι κινέζοι κατασκευαστές, με φθηνά ηλεκτρικά μοντέλα, κατακλύζουν την αγορά. Η Stellantis, ως ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες, χρειάζεται ευελιξία για να αντεπεξέλθει. Η απόφαση για το 2035 δυσκολεύει τα πράγματα, όπως παραδέχονται όλο και περισσότεροι.