Νέα Toyota Celica: Πώς θα διαφοροποιείται από τη νέα γενιά της GR Supra και πού στοχεύει

Νέα Toyota Celica: Πώς θα διαφοροποιείται από τη νέα γενιά της GR Supra και πού στοχεύει

Η Toyota ετοιμάζεται να ανατρέψει τα δεδομένα στην κατηγορία των sportscars, αναβιώνοντας δύο θρυλικά ονόματα, τη Celica και τη Supra, με εντελώς διαφορετική προσέγγιση.

Η Στρατηγική της Toyota: Διαφοροποίηση για Συνύπαρξη

Οι τελευταίες πληροφορίες από την Ιαπωνία, όπως αναφέρουν εξειδικευμένα μέσα στον χώρο της αυτοκίνησης, αποκαλύπτουν μια ενδιαφέρουσα στρατηγική από την Toyota Gazoo Racing (GR). Η ιαπωνική φίρμα σχεδιάζει να επαναφέρει στην παραγωγή δύο εμβληματικά sportscars, τη GR Celica και τη GR Supra, τα οποία, παρόλο που θα μοιράζονται τον ίδιο υπερσύγχρονο κινητήρα, θα απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό μέσω της φιλοσοφίας τους.

GR Celica: Επιστροφή στις Ρίζες με Εξέλιξη

Toyota FT-Se Concept
Toyota FT-Se Concept

Η επερχόμενη GR Celica αναμένεται να αποτελέσει μια τολμηρή επανερμηνεία του ιστορικού μοντέλου. Σύμφωνα με πηγές εντός της βιομηχανίας, θα υιοθετήσει αρχιτεκτονική με κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα και τετρακίνηση, μια διάταξη που παραπέμπει σε αγωνιστικά οχήματα και υπόσχεται κορυφαία οδηγική συμπεριφορά. Η ισχύς της εκτιμάται να φτάσει τους 400 ίππους, αποκλειστικά από τον θερμικό κινητήρα, χωρίς την προσθήκη ηλεκτρικής υποβοήθησης – μια κίνηση που υποδηλώνει προσήλωση στην “καθαρή” οδηγική εμπειρία.

GR Supra: Η Εξέλιξη ενός Θρύλου με Υβριδική Δύναμη

Από την άλλη πλευρά, η νέα GR Supra θα διατηρήσει την κλασική συνταγή της, με τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Ωστόσο, η σημαντικότερη καινοτομία έγκειται στην ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας. Αυτή η προσθήκη αναμένεται να εκτοξεύσει τη συνολική απόδοση στους 500 ίππους, προσφέροντας επιδόσεις που θα συναγωνίζονται κορυφαία σπορ μοντέλα. Η υβριδική διάταξη θα περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία τοποθετημένα πίσω από την καμπίνα, συμβάλλοντας στη βέλτιστη κατανομή βάρους. Επιπλέον, για τη μείωση του συνολικού βάρους, εξετάζεται η χρήση άξονα μετάδοσης από ανθρακονήματα, μια τεχνολογική λύση που προσδίδει κύρος και επιδόσεις.

Ο Κοινός Παρονομαστής: Ο Νέος Δίλιτρος Turbo Κινητήρας

Το κλειδί για την εμπορική συνύπαρξη των δύο μοντέλων θα είναι ο νέος υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας των 2.0 λίτρων. Αυτή η μηχανική μονάδα βρίσκεται σε εξέλιξη στην Ιαπωνία και προβλέπεται να αποτελέσει ένα από τα πιο προηγμένα σύνολα της αγοράς. Η ικανότητά του να προσφέρει υψηλή απόδοση σε διαφορετικές διαμορφώσεις (αμιγώς θερμικός ή ως μέρος υβριδικού συστήματος) τον καθιστά ιδανικό για την παροχή του επιθυμητού χαρακτήρα σε κάθε μοντέλο.

Κιβώτια Ταχυτήτων: Επιλογές για Κάθε Οδηγό

Όπως έχει παρατηρηθεί και στα επιτυχημένα GR Corolla και GR Yaris, έτσι και οι GR Celica και Supra αναμένεται να προσφέρονται με δύο επιλογές κιβωτίου, ικανοποιώντας τις προτιμήσεις κάθε οδηγού:

  • Χειροκίνητο 6 σχέσεων: Για τους purists και τους λάτρεις της άμεσης οδηγικής εμπειρίας.
  • Αυτόματο 8 σχέσεων: Για όσους επιζητούν μεγαλύτερη ευκολία στην καθημερινότητα και βελτιωμένες επιδόσεις χάρη στις γρήγορες αλλαγές.

Αναβίωση και Προοπτικές: Celica Coupe και MR2 Roadster;

Αν και η Toyota δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα την ύπαρξη μιας κεντρομήχανης Celica, είναι ευρέως γνωστό στον Τύπο πως η εταιρεία δοκιμάζει εντατικά σχετικά πρωτότυπα. Αρχικά, αυτά τα πρωτότυπα είχαν συνδεθεί με την πιθανή αναβίωση του MR2. Ωστόσο, η τρέχουσα εξέλιξη αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να δούμε στο μέλλον όχι μόνο μία Celica Coupe, αλλά και ένα MR2 roadster, εκμεταλλευόμενα τα κοινά τεχνικά θεμέλια.

Χρονοδιάγραμμα και Προκλήσεις

Οι τελευταίες εκτιμήσεις τοποθετούν την επίσημη παρουσίαση της νέας GR Supra το 2027 και της GR Celica το 2028, πιθανότατα μετά την εμφάνιση κάποιου πρωτότυπου μοντέλου ένα χρόνο νωρίτερα. Ωστόσο, δημοσιογράφοι που παρακολουθούν στενά την Toyota Gazoo Racing επισημαίνουν πως τα προβλήματα εξέλιξης που αντιμετωπίζει η Toyota με το κεντρομήχανο πρωτότυπο GR Yaris M ενδέχεται να επιφέρουν καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα.

Εκτιμώμενες Τιμές: Μια Πρόγευση του Κόστους

Στο μέτωπο των τιμών, οι εκτιμήσεις για την ιαπωνική αγορά δίνουν μια πρώτη εικόνα:

  • Η νέα GR Supra αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 52.000 και 65.000 ευρώ. Αυτό την τοποθετεί ακριβότερα από τον προκάτοχό της, αλλά κάτω από την ειδική έκδοση Final Edition.
  • Η GR Celica υπολογίζεται ότι θα ξεκινά από τις περίπου 45.000 ευρώ στην Ιαπωνία.

Είναι, ωστόσο, σημαντικό να τονιστεί ότι οι τιμές στην Ευρώπη θα είναι αναμφίβολα υψηλότερες, λόγω των εκάστοτε δασμών, των μεταφορικών εξόδων και των διαφορετικών φορολογικών συστημάτων που εφαρμόζονται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ