Αναμφίβολα εντυπωσιακό είναι το νέο Lexus LFR, που εξελίσσεται παράλληλα με το πρωτότυπο Toyota GR GT3. Ο twin-turbo V8 κινητήρας του έχει ξεκινήσει τις δοκιμές του σε εμβληματικές πίστες όπως το Nurburgring και το Spa, αποσπώντας ενθουσιώδεις αντιδράσεις από τους λάτρεις των σπορ αυτοκινήτων.
Όπως θα διαπιστώσετε στο παρακάτω video, το Lexus LFR – αν και η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει ακόμη την ονομασία του – διαθέτει αναλογίες και σχεδιασμό που παραπέμπουν άμεσα στο Toyota GR GT3.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το LFR δεν προορίζεται να αντικαταστήσει τη θρυλική LFA, κάτι που αποδεικνύει την δέσμευση της Lexus στα σπορ αυτοκίνητα, συνεχίζοντας να επιφυλάσσει εκπλήξεις στους οδηγούς που αναζητούν μία δυναμική οδήγηση.
Η Yamaha’s V10 μηχανή δίνει τη θέση της σε έναν νέο V8 κινητήρα με διπλό υπερσυμπιεστή, κάτι που αντανακλά την ευρύτερη τάση του «downsizing» στον τομέα των supercars, όπου η υβριδική τεχνολογία παίζει πλέον καθοριστικό ρόλο.
Ενδεικτική της τάσης είναι η νέα Ferrari F80, που εφοδιάζεται με V6 κινητήρα και έχει τους μισούς κυλίνδρους από την προηγούμενη LaFerrari. Η στροφή αυτή οφείλεται κυρίως στις αυστηρότερες περιβαλλοντικές ρυθμίσεις που έχουν επιβληθεί στην Ευρώπη και αλλού.
Το Lexus LFR αποτελεί στοιχείο του αγωνιστικού GT3, που σημαίνει ότι είναι ενδεδυμένο με τη σπορ ταυτότητα που ταιριάζει σε μια μοντέρνα coupe. Τα σχέδια του θυμίζουν ιαπωνική εκδοχή της Mercedes SLS ή AMG GT, με χαρακτηριστικά όπως το μακρύ καπό και οι αεραγωγοί που παραπέμπουν σε μοντέλα της Corvette C8.
Το αυτοκίνητο έχει τις ρίζες του στο GR GT3 concept της Toyota που παρουσιάστηκε το 2022, και αν και η επίσημη ονομασία LFR δεν έχει ανακοινωθεί, έχει δηλωθεί ως πιθανή εμπορική λύση για το μέλλον της Lexus. Η διαδρομή του GR GT3 στον Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA (WEC) προγραμματίζεται για το 2026, προτού το LFR παρουσιαστεί στους καταναλωτές.
Αν και υπάρχουν συγκρίσεις με την LFA, οι προοπτικές του LFR είναι πιο προσιτές, με πιθανή αντικατάσταση του μοντέλου RC F. Αναμένονται επίσης ηλεκτρικές εκδόσεις, όπως είχε προγραμματιστεί στην παρουσίαση του Electrified Sports concept πριν από περίπου τρία χρόνια.