Το 2024 θα φέρει το πρώτο δείγμα γραφής της νέας εποχής της Lancia, τη νέα γενιά της Ypsilon, και ένα χρόνο μετά θα ακολουθήσει η σπορ έκδοση HF. Διαβάστε όλες τις πληροφορίες για αυτές.
Η Lancia θα αναβιώσει τα θρυλικά αρχικά HF των κορυφαίων σπορ εκδόσεων των παρελθοντικών της αυτοκινήτων και στη νέα, αμιγώς ηλεκτρική Ypsilon. Πρόκειται για το πρώτο αυτοκίνητο από τα τρία που θα παρουσιάσει μέχρι το 2030 η ιταλική εταιρεία, μετά την αναγέννησή της από τον όμιλο Stellantis.
Η Lancia ανήκει στις τρεις premium εταιρείες της Stellantis, μαζί με τις Alfa Romeo και DS, και οι οικονομίες κλίμακας που προσφέρει θα αφήσουν για πάντα πίσω τις οικονομικές δυσκολίες που περιόριζαν τη Lancia μόνο στην ιταλική αγορά την τελευταία δεκαετία, με την απαρχαιωμένη τρέχουσα Ypsilon.
Η νέα Ypsilon θα είναι μια πολυτελής (premium) έκδοση και θα έχει πιο οικολογική προσέγγιση με βιώσιμα υλικά στο εσωτερικό και τεχνολογίες μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας, όπως επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Luca Napolitano.
Το νέο ιταλικό city car αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το πρώτο τρίμηνο του 2024, και οι πρώτες παραδόσεις του αναμένεται να γίνουν το καλοκαίρι. Το 2025, θα κυκλοφορήσει η σπορ έκδοση Lancia Ypsilon HF, η οποία θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Figueruelas στη Σαραγόσα, Ισπανία.
Τα αρχικά HF, που σημαίνουν High Fidelity (υψηλή αξιοπιστία), αναφέρονται στις μυθικές Lancia της δεκαετίας του 1980, όπως η Fulvia Coupe HF, η Stratos HF και η Delta HF Integrale. Με αυτόν τον τρόπο, η Lancia συνδυάζει το ένδοξο παρελθόν της με την μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή.
Η νέα Ypsilon θα βασίζεται στην πλατφόρμα eCMP (που χρησιμοποιείται επίσης από τα DS3, Opel Corsa και Mokka EV, Peugeot e-208 και Peugeot e-2008) και θα είναι η τελευταία πριν την έλευση της πλατφόρμας STLA Small, που θα χρησιμοποιηθεί για τη νέα γενιά του Peugeot 208. Η έκδοση HF θα έχει σπορ λεπτομέρειες και χαμηλότερο ύψος από το έδαφος.
Το σχεδιασμό της Ypsilon εμπνεύστηκε από το πρωτότυπο Pu+Ra HPE, ενώ αναμένεται ότι θα έχει ένα φουτουριστικό και πολυτελές εσωτερικό, με ψηφιακές οθόνες και το σύστημα πολυμέσων SALA (Sound Air Light Augmentation).
Σύμφωνα με φήμες, η έκδοση HF θα παράγει περίπου 240 ίππους και θα είναι υβριδική, αποτελούμενη από έναν θερμικό κινητήρα βενζίνης 156 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα που θα τοποθετηθεί στον πίσω άξονα, προσφέροντας την τετρακίνηση. Συνολικά, η νέα Ypsilon αναμένεται να προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων με μια μπαταρία μεγέθους 54 kWh.