Η Toyota εισάγει επανάσταση στα ηλεκτρικά οχήματα με αυτονομία 1.200 χλμ. από το 2027

Η Toyota εισάγει επανάσταση στα ηλεκτρικά οχήματα με αυτονομία 1.200 χλμ. από το 2027

Η Toyota ανακοίνωσε ότι οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης της θα μπουν σε παραγωγή το 2027, ίσως και το 2028. Αυτή η εξέλιξη φέρνει αυτονομία άνω των 1.200 χιλιομέτρων και φόρτιση σε δέκα λεπτά. Ο Keiji Kaita, υπεύθυνος του κέντρου έρευνας για την ουδετερότητα άνθρακα, το δήλωσε στο Japan Mobility Show.

Η εταιρεία αυτή κρατάει τα ηνία στην ηλεκτροκίνηση εδώ και περισσότερες από δύο δεκαετίες, πάντα με τον δικό της ρυθμό. Βρήκε χρυσές δουλειές στα υβριδικά αυτοκίνητα, τα ανέβασε ψηλά και έγινε βασίλισσα στις παγκόσμιες πωλήσεις τέτοιων μοντέλων. Πολλοί την κατηγόρησαν όμως για βραδύτητα στην πλήρη ηλεκτρική στροφή, κάτι που τώρα ίσως αποδειχτεί έξυπνη τακτική. Η Ιαπωνία, ως παγκόσμιος ηγέτης στην αυτοκινητοβιομηχανία, βλέπει την Toyota να παίζει με τα δυνατά της χαρτιά. Και ξαφνικά, αυτή η διστακτικότητα γίνεται όπλο απέναντι στους ξένους ανταγωνιστές.

Η επανάσταση στις μπαταρίες και τα οφέλη

Ο Kaita μίλησε ξεκάθαρα: δεν πρόκειται απλώς για εξέλιξη, αλλά για επανάσταση – ένα σύστημα που θα δίνει πάνω από 1.200 χιλιόμετρα αυτονομίας και χρόνο φόρτισης περίπου 10 λεπτών. Οι μπαταρίες αυτές αντικαθιστούν τον υγρό ηλεκτρολύτη με στερεό, κάτι που ανεβάζει την ενέργεια, την ασφάλεια και τη διάρκεια ζωής τους. Με μικρότερο μέγεθος και βάρος, ανοίγουν δρόμο για ελαφρύτερα οχήματα που γλιστρούν στον αέρα, καίγοντας λιγότερη ενέργεια.

Σύμφωνα με το Autocar, το πρώτο αυτοκίνητο με αυτή την τεχνολογία μπορεί να είναι ένα supercar της Lexus, ιδανικό για να δείξει τα δόντια του συστήματος πριν κατέβει στα καθημερινά μοντέλα. Η Toyota, βέβαια, δεν μένει στάσιμη· συνεργάζεται με τη Sumitomo Metal για νέα υλικά καθόδου που βελτιώνουν τις μπαταρίες.

Συμμαχίες και τα εμπόδια μπροστά

Πρόσφατα, η εταιρεία έδεσε κόμπο με την Idemitsu Kosan, γίγαντα της ιαπωνικής ενέργειας, για να βάλει γκάζι στην παραγωγή. Οι ειδικοί εδώ βλέπουν αυτή την κίνηση σαν απάντηση στην κινεζική και κορεατική επέλαση στις μπαταρίες – μια κούρσα που θερμαίνει το παζάρι. Μα θα τα καταφέρει η Toyota να βγάλει μαζικά αυτές τις μπαταρίες σε λογική τιμή;

Η μετάβαση από τα πειραματικά σε μαζική κλίμακα κρύβει παγίδες: θέματα αξιοπιστίας, θερμικής αντοχής και βιομηχανικής επέκτασης ακόμα παλεύονται. Ποιος ξέρει, ίσως αυτή η ιαπωνική υπομονή φέρει καρπούς που θα αλλάξουν τα πάντα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ