Πώς καταφέρνει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα sportscars της εποχής, η BMW M3, να συνδυάσει την απαιτητική απόδοση με τη λειτουργικότητα ενός επαγγελματικού Pick-up; Αυτό το ενδιαφέρον πρωτότυπο παρατηρήθηκε από τον τομέα M τη δεκαετία του 1980.
Ο λόγος για το πρώτο BMW M3 Pick-up, ένα πρωτότυπο που χρησιμοποιήθηκε σε εμπορικές εκθέσεις και παρουσιάσεις, αλλά παρέμεινε μέχρι σήμερα στα γραφεία της BMW Motorsport στο Garching, κοντά στο Μόναχο.
Οι μηχανικοί της BMW χρησιμοποίησαν την δίθυρη coupe έκδοση της σειράς 3 E30 ως βάση, αντί της M3 της εποχής, όπως αποδεικνύουν και τα απλά καθίσματα. Αφαίρεσαν το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και το αντικατέστησαν με έναν αλουμινένιο χώρο φόρτωσης, προσδίδοντας του μοναδικότητα.
Κάτω από το καπό της BMW M3 Pick-up φιλοξενείται ο κινητήρας 2.0 λίτρων της M division, ο οποίος αποδίδει 192 ίππους και είναι ο ίδιος που τοποθετήθηκε στις M3 που πωλούνταν στην Ιταλία και την Πορτογαλία—μια απόφαση που καθορίστηκε από τη φορολογία του κυβισμού στην περιοχή.
Αλλά ποιος ήταν ο στόχος αυτού του καινοτόμου προγράμματος της BMW M3 Pick-up; Σύμφωνα με διάφορες πηγές, οι μηχανικοί θεώρησαν πως θα ήταν ιδανικό για τη μεταφορά εξαρτημάτων εντός του εργοστασίου του τομέα M.
Το 2012, μετά από 26 χρόνια χρήσης για δοκιμές και πειραματισμούς, το πρωτότυπο αποσύρθηκε. Ωστόσο, η ιδέα της M3 Pick-up παρέμεινε ζωντανή, καθώς ακολούθησε ένα νέο μοντέλο βασισμένο στην E92 που ανακοινώθηκε το 2011.
Η BMW αποφάσισε να είναι λίγο πιο πειραματική με αυτό το νέο prototype, κάνοντάς το να κάνει γύρους στην ιστορική πίστα του Nurburgring, παρατηρώντας τις αντιδράσεις του κοινού και των φαν.