Η Lancia, με την αγωνιστική της Ypsilon Rally4 HF και τον θρύλο των ράλι Miki Biasion, γιορτάζει την επιστροφή της στην εμπορική αγορά των Κάτω Χωρών, αναβιώνοντας την ένδοξη ιστορία του εμβλήματος HF.
Η Lancia έχει πλούσια κληρονομιά στους αγώνες ράλι, με μοντέλα όπως η Stratos, η 037 και η Delta Integrale να κατέχουν μια εξέχουσα θέση στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC).
Η ονομασία “HF”, που προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων High Fidelity (Υψηλή Πιστότητα), έχει τις ρίζες της στις σπορ εκδόσεις των κλασικών μοντέλων της Lancia από τη δεκαετία του 1960. Αναγνωρίστηκε αρχικά στο Lancia Hi.Fi. Club, μια κοινότητα που περιλάμβανε τους πιο αφοσιωμένους πελάτες της Lancia, σύμφωνα με αυστηρούς κανονισμούς. Το Club ιδρύθηκε το 1960, με το HF να γίνεται το επίσημο σήμα του.
Η απεικόνιση του σήματος HF έγινε πραγματικότητα το 1961, όταν οι χρήστες του Flaminia Pininfarina συμμετείχαν σε αγώνες GT (Μεγάλου Τουρισμού). Ωστόσο, η δημοτικότητα του εμβλήματος HF απογειώθηκε με την εμφάνιση της θρυλικής Fulvia coupe, που καθόρισε το λογότυπο των σπορ οχημάτων της Lancia, ξεκινώντας από την Fulvia HF coupe του 1966.
Αυτή η τελευταία παρέμεινε αήττητη στους αγώνες ράλι μέχρι την άφιξη της μυθικής Stratos, η οποία κέρδισε την προσοχή από το 1974 έως το 1978.
Παράλληλα, ιδρύθηκε η HF Racing Team το 1963, αρχικά ως σύλλογος ερασιτεχνών οδηγών που υποστηριζόταν ανεπισήμως από τη Lancia, και έγινε ο επίσημος σπορ βραχίονας της εταιρείας το 1965.
Η χρήση του σήματος HF αναβίωσε το 1983 για τη Delta turbo, στη συνέχεια και για τις Delta 4WD και Integrale. Με την είσοδο της Evolution version της Integrale, τα γράμματα συνδυάστηκαν με την εικόνα ενός τρέχοντος ελέφαντα, σύμβολο που εμφανίστηκε στα αρχικά λογότυπα των Fulvia HF και Stratos, αν και τότε απεικονίζονταν τέσσερις ελέφαντες.
Υπάρχουν πολλές ιστορίες και θρύλοι γύρω από την επιλογή αυτού του φιλικού τετράποδου ως σήμα της HF, με μια διάσημη φράση να λέει «ο ελέφαντας δεν ξεχνά ποτέ».
Το 1953, ο τότε Γενικός Διευθυντής της Lancia, Gianni Lancia, το επέλεξε ως γούρι για τις πρώτες αγωνιστικές εμφανίσεις της εταιρείας. Το σύμβολο του ελέφαντα προέρχεται από ανατολίτικες παραδόσεις, προσδιοριζόμενο ως σημάδι νίκης χάρη στην ευνοϊκή του θέση με την προβοσκίδα στραμμένη προς τα εμπρός. Ο Gianni Lancia επέλεξε το ελεφαντάκι, αρχικά σε ανοιχτό μπλε και τελικά σε έντονο κόκκινο.
Η Lancia Ypsilon HF του 2024 θα είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο με το σήμα HF. Αυτή η έκδοση είναι η πιο ισχυρή της σειράς Ypsilon, παράγοντας 237 ίππους (όπως τα Fiat Abarth 600e και Alfa Romeo Junior Veloce), μοιράζεται την πλατφόρμα CMF του ομίλου Stellantis, αποτελώντας μια νέα προσθήκη στην κατηγορία hot hatch της Lancia.
Το αγωνιστικό Ypsilon, ωστόσο, ακολουθεί πιο κλασική προσέγγιση, διαθέτοντας μικρό βενζινοκινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων. Πιο συγκεκριμένα, το Ypsilon Rally4 HF εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρων Turbo, αποδίδοντας 212 ίππους, με τη δύναμη να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.
Ο Miki Biasion, θρυλικός οδηγός ράλι του WRC, έχει αναλάβει τη ρύθμιση της Ypsilon Rally4 HF, περιλαμβάνοντας την εγκατάσταση φρένων και κινητήρα. Ως πρεσβευτής της Lancia, ο Biasion συμμετείχε στο πρόσφατο επαναλανσάρισμα της μάρκας στις Κάτω Χώρες (Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο), από όπου προέρχονται και οι φωτογραφίες που δημοσιεύονται εδώ.