Η Audi προχωράει με γοργούς ρυθμούς στην ανάπτυξη ενός φρέσκου ηλεκτρικού hatchback σε συμπαγείς διαστάσεις. Αυτό το μοντέλο έρχεται για να γίνει η πιο προσιτή επιλογή της γερμανικής φίρμας στον χώρο των ηλεκτρικών οχημάτων, κάτι που αλλάζει τα δεδομένα στην είσοδο της μάρκας στην κατηγορία. Οι μηχανικοί στο Ingolstadt δουλεύουν πυρετωδώς, με στόχο να το ρίξουν στην αγορά σύντομα, καλύπτοντας ένα κενό που αφήνουν πίσω τους A1 και Q2.
Το νέο αυτό αυτοκίνητο θα σταθεί κάτω από το A3 στη σειρά της Audi. Θα πάρει τις θέσεις των δύο αυτών μοντέλων, που βγαίνουν σιγά-σιγά από παραγωγή. Οι σχεδιαστές του άντλησαν έμπνευση από το φρεσκοανανεωμένο Q3, αλλά ρίχνουν και ματιές στο θρυλικό A2 της δεκαετίας του 2000 – εκείνο το πειραματικό όχημα με το αλουμινένιο σασί του, που μπορεί να μην πούλησε όσο θα ήθελαν, μα κέρδισε θαυμασμό για την τολμηρή του γραμμή.
Η ταυτότητα και η ονοματοδοσία του νέου EV
Δεν πρόκειται για απλή αντικατάσταση κάποιου υπαρχόντος τύπου. Ίσως δούμε εντελώς καινούργιο όνομα, ή ακόμα και επιστροφή στο παρελθόν με το A2 να ζωντανεύει ξανά. Ο Gernot Dollner, διευθύνων σύμβουλος της Audi, κράτησε σιωπή για τις λεπτομέρειες, μα παραδέχτηκε με ειλικρίνεια. «Είναι απολύτως πιθανό να επαναφέρουμε ιστορικά ονόματα στη γκάμα μας», είπε χαρακτηριστικά, αφήνοντας πόρτα ανοιχτή σε εκπλήξεις.
Από πλευράς μηχανικής, το όχημα πατάει γερά στην πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen. Αυτή η βάση, που ήδη τροφοδοτεί μοντέλα όπως το VW ID.3 και το Q4 e-tron, εξασφαλίζει ευελιξία και οικονομία. Το νέο Audi θα έχει μέγεθος που ταιριάζει σε πόλη, με σιλουέτα που μπλέκει hatchback και crossover στοιχεία. Παρόμοιο με το Skoda Elroq, μα με την πολυτέλεια που αρμόζει στη μάρκα.
Οι μπαταρίες του θα φτάνουν από 58 έως 79 kWh. Με τέτοια χωρητικότητα, η αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 580 χιλιόμετρα σε ιδανικές συνθήκες. Και βέβαια, μην ξεχνάμε την πιθανότητα για σπορ εκδοχή – κάτι σαν S line, με γύρω στους 335 ίππους κάτω από το γκάζι.
Η Audi, που πρωτοπορεί εδώ και χρόνια στα ηλεκτρικά με την οικογένεια e-tron, θέλει να κάνει διαφορά από τα ξαδελφάκια της στο όμιλο. Ο Dollner μίλησε ξεκάθαρα για αυτό. «Υπάρχουν ελάχιστες μάρκες στον κόσμο που μπορούν να προσφέρουν μια αληθινά premium πρόταση στην κατηγορία Α. Πιστεύω ότι η Audi είναι μία από αυτές». Αυτό το premium άγγιγμα θα φανεί σε υλικά και τεχνολογίες.
Η ευρύτερη στρατηγική αναδιάταξης
Πίσω από όλα αυτά κρύβεται μια μεγάλη ανακατάσταση στη γκάμα της εταιρείας. Οι μικρές κατηγορίες περνούν σε μάρκες όπως VW, Cupra και Skoda, που καλύπτουν την καθημερινή ζήτηση. Η Audi μένει ψηλά, εστιάζοντας σε τεχνολογία και άνεση υψηλού επιπέδου.
Αυτή η κίνηση απλοποιεί τα πράγματα. Βοηθάει να ξεχωρίσουν τα μοντέλα μεταξύ τους, χωρίς μπερδέματα. Ποιος ξέρει, ίσως δούμε και άλλες καινοτομίες σύντομα. Η αγορά των EV εξελίσσεται ραγδαία, και η Audi δεν θέλει να μείνει πίσω.