Τα τελευταία χρόνια, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν μειώσει τη χωρητικότητα των ρεζερβουάρ καυσίμου στα μοντέλα τους, ενώ ορισμένες φορές προσφέρουν ρεζερβουάρ κανονικού μεγέθους ως προαιρετικό εξοπλισμό.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πολλές, με την κύρια να σχετίζεται με την προσπάθεια να περιορίσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των οχημάτων τους τόσο από τη χρήση όσο και από την κατασκευή τους.
Οι αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η έλλειψη ημιαγωγών σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν παροτρύνει τους κατασκευαστές να υιοθετήσουν λύσεις που θα είχαν απορριφθεί προηγουμένως.
Μια από τις τάσεις που παρατηρείται είναι ο περιορισμός της χωρητικότητας των ρεζερβουάρ καυσίμου, με αποτέλεσμα τη μείωση της πραγματικής αυτονομίας των οχημάτων.
Αν και οι ενεργειακές απαιτήσεις των σύγχρονων κινητήριων συστημάτων έχουν μειωθεί, οι κατασκευαστές δικαιολογούν τη μείωση της χωρητικότητας των ρεζερβουάρ για να εξοικονομήσουν βάρος και να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων.
Ένας από τους λόγους που οδήγησαν τους κατασκευαστές να μειώσουν το μέγεθος των δεξαμενών καυσίμου στα νέα αυτοκίνητα είναι το επιπλέον βάρος που προκύπτει από την αυξημένη ποσότητα καυσίμου που περιέχουν.
Μεγαλύτερο βάρος σε ένα αυτοκίνητο προκαλεί υψηλότερες εκπομπές ρύπων και δυσκολίες για την προσαρμογή στις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
Για να εξοικονομήσουν βάρος, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν μικρότερες δεξαμενές καυσίμου.
Ένας άλλος λόγος για τη μείωση του μεγέθους των ρεζερβουάρ είναι ο χώρος που απαιτείται για τη φιλοξενία των πολλών τεχνολογιών που περιλαμβάνουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα και οι προτάσεις διπλού καυσίμου απαιτούν επιπλέον χώρο για την τοποθέτηση των μπαταριών ή των δεξαμενών διαφορετικού καυσίμου.
Ένα λόγο για τη μείωση των ρεζερβουάρ είναι το κόστος. Μικρότερα ρεζερβουάρ είναι φθηνότερα και η μικρή αντίσταση από την πλευρά του καταναλωτή μεταφράζεται σε μεγάλα κέρδη για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.