Επαναστατική πατέντα αλλάζει τα δεδομένα στα φρένα των αυτοκινήτων

Επαναστατική πατέντα αλλάζει τα δεδομένα στα φρένα των αυτοκινήτων

Ένα πρωτοποριακό σύστημα πέδησης γεννιέται από τη συνεργασία των κορυφαίων Brembo και Michelin, με στόχο την αύξηση της ασφάλειας και τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας.

Sensify: Η Επανάσταση στην Πέδηση

Οι κορυφαίοι κατασκευαστές συστημάτων πέδησης, Brembo, και ελαστικών, Michelin, ενώνουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν το Sensify, ένα καινοτόμο σύστημα που υπόσχεται να μειώσει σημαντικά την απόσταση ακινητοποίησης των αυτοκινήτων.

Το Sensify εξελίσσει την τεχνολογία brake-by-wire, προσφέροντας μεγαλύτερο έλεγχο και ακρίβεια στην πέδηση. Αντί για την άμεση υδραυλική σύνδεση, το πεντάλ φρένου στέλνει ένα σήμα σε μια μονάδα ελέγχου, η οποία ρυθμίζει ανεξάρτητα τη δύναμη πέδησης σε κάθε τροχό. Αυτό επιτυγχάνεται είτε με υδραυλικά συστήματα, όπου κάθε φρένο έχει τον δικό του κύλινδρο που ενεργοποιείται από ηλεκτροκινητήρα, είτε με ηλεκτροκινητήρες στις δαγκάνες, που ενεργοποιούν τα τακάκια χωρίς τη χρήση υγρού. Η δυνατότητα συνδυασμού των δύο τύπων προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και προσαρμοστικότητα.

Brembo - Τεχνολογία Πέδησης

Η Συμβολή της Michelin και η Πρόσφυση των Ελαστικών

Η Michelin συμβάλλει καθοριστικά στην εξέλιξη του Sensify, παρέχοντας δεδομένα για την πρόσφυση των ελαστικών. Το λογισμικό του Sensify συλλέγει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τέσσερις κρίσιμες παραμέτρους:

  • Τα φορτία του ελαστικού
  • Τα επίπεδα φθοράς
  • Την πίεση
  • Τη θερμοκρασία

Ο Serge Lafon, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Michelin, τονίζει: «Με αυτές τις τέσσερις παραμέτρους, μπορούμε να αναγνωρίσουμε και να υπολογίσουμε τον συντελεστή πρόσφυσης του ελαστικού, ο οποίος είναι κρίσιμος για κάθε σύστημα πέδησης».

Δοκιμές και Αποτελέσματα

Μετά από εκτενείς προσομοιώσεις, ξεκίνησαν οι τεστ σε πραγματικές συνθήκες στην πίστα δοκιμών της Michelin. Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν μείωση των αποστάσεων πέδησης έως και 4 μέτρα σε σύγκριση με αυτοκίνητα με «στάνταρ» σύστημα ABS.

Οι δοκιμές περιελάμβαναν διάφορα σενάρια, όπως ακινητοποίηση από 50 χλμ./ώρα έως 140 χλμ./ώρα σε:

  • Θερινά και χειμερινά ελαστικά
  • Καινούργια και φθαρμένα ελαστικά
  • Σωστά και ελάχιστα φουσκωμένα ελαστικά
  • Στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα
Brembo - Δαγκάνα Φρένου

Διαθεσιμότητα

Το Sensify αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του σε αυτοκίνητο παραγωγής το 2026, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στην ασφάλεια και την απόδοση των αυτοκινήτων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ