Έξι χρόνια μετά την πρώτη της παρουσίαση, η Aston Martin Valhalla βρίσκεται στην τελική ευθεία! Το πολυαναμενόμενο υβριδικό supercar ετοιμάζεται να βγει στους δρόμους.
Η Εξέλιξη της Aston Martin Valhalla
Από την παρουσίαση του πρωτοτύπου AM-RB 003, η Aston Martin εργάζεται εντατικά για την εξέλιξη της Valhalla. Σήμερα, βρισκόμαστε στην τελική φάση δοκιμών, με εντατικούς ελέγχους σε πρωτότυπα σε Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο, επιβεβαιώνοντας την αφοσίωση της εταιρείας στην τελειότητα. Η έναρξη της κατασκευής έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Κινητήρας και Απόδοση: Ένας Συνδυασμός Ισχύος
Η Valhalla φιλοξενεί τον ισχυρότερο V8 κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Aston Martin. Πρόκειται για έναν twin-turbo 4.0 λίτρων V8 με επίπεδο στροφαλοφόρο άξονα, βασισμένο στην τεχνολογία της Mercedes-AMG GT Black Series, αποδίδοντας 817 ίππους. Η θερμική αυτή μονάδα συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες στους εμπρός τροχούς, προσφέροντας επιπλέον 248 ίππους, καθιστώντας το supercar τετρακίνητο.
Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος λειτουργεί ως μίζα και γεννήτρια, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη υβριδική εμπειρία.

Υβριδική Λειτουργία και Αυτονομία
Όπως και η Ferrari SF90 Stradale, η Valhalla μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Η ηλεκτρική αυτονομία περιορίζεται περίπου στα 15 χιλιόμετρα, ενώ η τελική ταχύτητα σε αυτή τη λειτουργία φτάνει τα 129 km/h.

Επιδόσεις που Κόβουν την Ανάσα
Όταν ενεργοποιείται ο V8 κινητήρας, η τελική ταχύτητα εκτοξεύεται στα 349 km/h, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα. Αυτό επιτυγχάνεται και χάρη στο περιορισμένο βάρος των 1.655 κιλών χωρίς υγρά, ένα εντυπωσιακά χαμηλό νούμερο για ένα υβριδικό σύστημα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Εξοπλισμός
Η Valhalla εξοπλίζεται με 20άρες ζάντες εμπρός και 21” πίσω, ανάρτηση τύπου pushrod, ανθρακονημάτινα κεραμικά φρένα και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Bilstein. Παρότι διαθέτει προηγμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, ο σχεδιασμός της παραμένει καθαρός και λιτός, χωρίς υπερβολές. Η ρύθμιση της ανάρτησης γίνεται στην Μεγάλη Βρετανία.

Δοκιμές και Τελειοποίηση
Ένα από τα πρωτότυπα της Valhalla υποβάλλεται σε δοκιμές υψηλής ταχύτητας και χειρισμού στο κέντρο IDIADA, μεταξύ Βαρκελώνης και Ταραγόνα. Εκεί, η εταιρεία τελειοποιεί τα συστήματα ενεργής αεροδυναμικής, διεύθυνσης και πέδησης, διασφαλίζοντας την άριστη οδική συμπεριφορά. Η εξέλιξη των συστημάτων πέδησης και διεύθυνσης λαμβάνει χώρα στην Ισπανία.

Η παραγωγή των 999 αντιτύπων της Valhalla θα ξεκινήσει σύντομα στο εργοστάσιο της Aston Martin στη Βρετανία, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για την εταιρεία και τους λάτρεις των supercar.