Οι νέοι οδηγοί θα πρέπει να αποφεύγουν εντελώς την κατανάλωση αλκοόλ πριν από την οδήγηση.
Η Ισπανική Κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κατεβάσει το όριο αλκοόλ στο αίμα για όλους τους οδηγούς σε 0,2 γρ./λίτρο το επόμενο έτος. Με αυτό το νέο κατώτερο όριο, η Ισπανία θα βρίσκεται σε κοινό επίπεδο με χώρες όπως η Νορβηγία και η Σουηδία, που θεωρούνται από τις πιο ασφαλείς στην Ευρώπη από πλευράς οδικής ασφάλειας.
Η τρέχουσα ρύθμιση στην Ισπανία επιτρέπει 0,5 γρ./λίτρο, ενώ για τους επαγγελματίες και αρχάριους οδηγούς ισχύει χαμηλότερο όριο των 0,3 γρ./λίτρο. Επιπλέον, οι οδηγοί κάτω των 18 ετών εφαρμόζουν μηδενικό όριο. Αυτό σημαίνει ότι το νέο όριο 0,2 γρ./λίτρο ενθαρρύνει ουσιαστικά τους οδηγούς να μη διακινδυνεύουν καμία ποσότητα αλκοόλ πριν ανέβουν στο τιμόνι.
Ο Antonio Avenoso, Εκτελεστικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), ανέφερε σε πρόσφατη συζήτηση για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ στην Ισπανία, που οργανώθηκε από το ETSC σε συνεργασία με το Ίδρυμα MAPFRE: «Η απλή και αποτελεσματική απάντηση όσον αφορά την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι: Μη πίνετε αλκοόλ πριν από την οδήγηση. Με τη νέα αυτή ρύθμιση, η Ισπανία μπαίνει επικεφαλής στην Ευρώπη. Υπό την κατάλληλη εποπτεία, αυτό το μέτρο μπορεί να σώσει πολλές ζωές».
Η Ισπανία έχει επίσης επενδύσει σε συστήματα ανίχνευσης αλκοόλ, με σκοπό να εμποδίζουν τους οδηγούς που ξεπερνούν το επιτρεπτό όριο να εκκινούν τον κινητήρα. Τα μεγαλόσωμα μικρά λεωφορεία (που μεταφέρουν πάνω από οκτώ επιβάτες), καθώς και λεωφορεία και πούλμαν θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τέτοιες συσκευές. Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να φυσά στη συσκευή πριν από κάθε ταξίδι για να επιβεβαιωθεί ότι είναι εντός του νομίμου ορίου αλκοόλ.
Ο κ. Avenoso πρόσθεσε: «Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι όταν τα παιδιά μας ταξιδεύουν σε σχολικές εκδρομές με πούλμαν ή στους καθημερινούς τους δρόμους με το λεωφορείο προς το σχολείο, απολαμβάνουν την ασφάλεια ότι ο οδηγός δεν έχει καταναλώσει αλκοόλ. Αυτό είναι ένα δικαίωμα που κάθε γονέας στην Ευρώπη πρέπει να απολαμβάνει. Θα μας άρεσε να δούμε αυτή τη ρύθμιση να επεκταθεί πέρα από την Ισπανία και σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης, τα βαρέα οχήματα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τέτοιες συσκευές, καθώς τα ατυχήματα που περιλαμβάνουν φορτηγά συχνά είναι καταστροφικά».