Υπάρχει ήδη ένα νέο καύσιμο για τα diesel αυτοκίνητα στα πρατήρια της Γερμανίας που υπόσχεται να μειώσει τις εκπομπές CO2 έως και 90% χωρίς να “χτυπήσει” πολύ το πορτοφόλι των οδηγών.
Όσο για το HVO 100, παρότι το όνομά του δεν είναι τόσο παραστατικό, αποτελεί ένα πολύ υποσχόμενο καύσιμο για τους πετρελαιοκινητήρες, που παράγεται από βιώσιμα απόβλητα όπως τα ανακυκλωμένα μαγειρικά έλαια και τα υπολείμματα λίπους και χαρακτηρίζεται ως “κλιματικά φιλικό ντίζελ”.
Σύμφωνα με ελέγχους της ADAC, της μεγαλύτερης αυτοκινητόδρομου στην Ευρώπη με πάνω από 21 εκατομμύρια μέλη, η τιμή του νέου καυσίμου αυτού στη Γερμανία είναι μόλις λίγο υψηλότερη κατά 6 έως 10 λεπτά σε σύγκριση με το συμβατικό ντίζελ (τιμή ανά λίτρο: 1,73€ στις 28/6). Αν και η τιμή αυτή είναι χαμηλότερη από τις πρώτες εκτιμήσεις, η παραγωγή του HVO 100 παραμένει ακόμα ακριβή λόγω των περιορισμένων ποσοτήτων.
Η μετάβαση στο HVO 100 σημαίνει μία μικρή αύξηση στον μηνιαίο λογαριασμό του καυσίμου για τον οδηγό. Για παράδειγμα, για ένα VW Golf TDI 2.0 που κάνει 15.000 χιλιόμετρα ετησίως, η αύξηση υπολογίζεται σε 5,62 ευρώ το μήνα, για ένα BMW 520d Touring σε 6,75 ευρώ και για ένα Mercedes C 220 d T-Model σε 5,87 ευρώ.
Παρόλα αυτά, τα περιβαλλοντικά οφέλη είναι σημαντικά, με το HVO 100 να μειώνει τις εκπομπές CO2 έως 90%. Ο πρόεδρος τεχνολογίας της ADAC, Karsten Schulze, είναι αισιόδοξος ότι η τιμή του HVO 100 θα παραμείνει σταθερή, κάνοντας το μια ελκυστική λύση για τους οδηγούς που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον.
Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες για την πληθώρα των πρώτων υλών στη Γερμανία. Η χρήση μαγειρικού λαδιού εγείρει ερωτήματα σχετικά με την αειφορία της παραγωγής του HVO 100. Οι ειδικοί επισημαίνουν τη σημασία της βιωσιμότητας στην παραγωγή του καυσίμου, υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να διατηρηθούν τα οικοσυστήματα και οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις για την παραγωγή τροφίμων. Τα οικολογικά οφέλη του HVO 100 εξαρτώνται από την τήρηση αυστηρών προτύπων παραγωγής.
Η ADAC καλεί τις εταιρείες πετρελαιουργών να δώσουν σαφείς πληροφορίεs για την προέλευση του HVO και να επιβεβαιώσουν τη συμμόρφωσή τους με τα κριτήρια της βιωσιμότητας.
Να σημειώσουμε ότι μόνο τα οχήματα που έχουν εγκριθεί για χρήση HVO100 θα πρέπει να το χρησιμοποιούν. Αυτή η πληροφορία συνήθως αναφέρεται στην ένδειξη XTL στο καπάκι του ρεζερβουάρ στα νεότερα μοντέλα.