Ο
γνωστός γερμανικός οργανισμός TUV
πραγματοποίησε έρευνα
αξιοπιστίας σε αυτοκίνητα που έχουν
συμπληρώσει το έκτο έτος της ζωής τους,
περιλαμβάνοντας μεταξύ αυτών και
ορισμένες εκπλήξεις.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι η αγορά ενός αυτοκινήτου ηλικίας 6 έως 7 ετών είναι μια πιο συνετή πράξη από το να προχωρήσουν στην αγορά ενός καινούριου. Και αυτό γιατί, όλα τα αυτοκίνητα αυτής της ηλικίας έχουν απαξιωθεί, με αποτέλεσμα να μπορεί κάποιος να επιλέξει το αυτοκίνητο που τον ενδιαφέρει με πολύ καλό εξοπλισμό, παρά να πάρει το αντίστοιχο καινούριο στο βασικό εξοπλιστικό επίπεδο.
Η εγγύηση για τα μηχανικά μέρη αυτών των μοντέλων συνήθως έχει λήξει, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, καθώς όπως είναι ευκόλως κατανοητό έχει και ορισμένα πλεονεκτήματα στον τομέα της συντήρησης. Και εκτός αυτού, τα περισσότερα σημαντικά μηχανικά μέρη έχουν τουλάχιστον μερικά ακόμη χρόνια απρόσκοπτης ζωής. Αρκεί βέβαια, το αυτοκίνητο που θα επιλέξετε να έχει υποστεί τεχνικό έλεγχο.
Οι εν λόγω έρευνες βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα που συλλέγει και κατηγοριοποιεί ο γερμανικός οργανισμός με στόχο να εξακριβωθούν τα επίπεδα αξιοπιστίας των αυτοκινήτων σε βάθος χρόνο. Τα δεδομένα με τη σειρά τους αφορούν χιλιάδες αντίτυπα κάθε μοντέλου που αναφέρεται στην έρευνα και φανερώνουν το ποσοστό των βλαβών που παρουσιάζουν σε διάφορα χρονικά στάδια του κύκλου ζωής τους.
Ωστόσο, θα πρέπει να κάνουμε ορισμένες επισημάνσεις σχετικά με την συγκεκριμένη έρευνα. Πρώτον, ο TUV δεν προσδιορίζει το ποσοστό των ελαττωμάτων και δεν κάνει διάκριση μεταξύ φθηνών και ακριβών βλαβών, και δεύτερον πρόκειται για αυτοκίνητα που οδηγούνται και συντηρούνται στην Γερμανία.
Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη λίστα εξακολουθεί να είναι ένας χρήσιμος οδηγός για την επιλογή ενός αξιόπιστου αυτοκινήτου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρέπει να πραγματοποιήσετε έναν προσεκτικό τεχνικό έλεγχο στο αυτοκίνητο που σας ενδιαφέρει.
Πέρα από την αναλυτική λίστα με το Top 10 των πιο αξιόπιστων μοντέλων, θα αναφέρουμε και επιγραμματικά τα μοντέλα που καταλαμβάνουν τις θέσεις από το 10 έως και το 20.
20. Έξι διαφορετικά μοντέλα: 10,2% ποσοστό βλαβώνAudi A3, Audi Q3, Mercedes-Benz SLK/SLC, Mercedes-Benz E-Class Coupe, MINI Countryman και Toyota Auris: Μέσος όρος χιλιομέτρων: 75.000 χλμ.
18. Volvo S60/V60: 10% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 116.000 χλμ.
18. Volvo XC60: 10% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 110.000 χλμ.
17. Opel Meriva: 9,7 ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 67.000 χλμ.
16. Honda Civic: 9,6% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 87.000 χλμ.
14. Mercedes-Benz M-Class/GLE Class: 9,5% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 115.000 χλμ.
14. Opel Mokka: 9,5% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 77.000 χλμ.
13. Audi Q5: 9,3% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 110.000 χλμ.
12. Mitsubishi ASX: 9,2% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 86.000 χλμ.
10. Hyundai i20: 9,1% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 69.000 χλμ.
10. Opel Karl: 9,1% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 52.000 χλμ.
9. Mercedes-Benz A-Class: 9% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 82.000 χλμ.
Η
τρίτη γενιά της A-Class είναι αρκετά
αξιόπιστη και δεν παρουσιάζει βλάβες.
Τα λίγα «παράπονα» αφορούν θορύβους
που προέρχονται από την πανοραμική
οροφή, την φθαρμένη χειρολαβή της πέμπτης
πόρτας και τους θαμπωμένους προβολείς
bi-xenon.
8. Suzuki SX4 S-Cross: 8,8% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 80.000 χλμ.
Μια
πολύ εντυπωσιακή επίδοση για την ιαπωνική
εταιρεία, η οποία έχει όχι ένα αλλά δύο
μοντέλα στο Top 10 αξιοπιστίας του TUV. Τα
παλαιότερα προβλήματα που αντιμετώπιζαν
τα S-Cross 6-7 ετών φαίνεται να έχουν
ξεπεραστεί, με τα τωρινά παράπονα να
αφορούν κυρίως την ποιότητα του εσωτερικού
και το σύστημα πολυμέσων.
7. Mazda2: 8,5% ποσοστό βλαβώνΜέσος όρος χιλιομέτρων: 63.000 χλμ.
Η Mazda2 τρίτης γενιάς, που εισάγεται από την Ιαπωνία στην Ευρώπη, πέτυχε μία αρκετά θετική απόδοση. Τα μόνα μέρη που χρειάζονταν έλεγχο και επιδιόρθωση ήταν οι βάσεις της κολόνας τιμονιού, οι αισθητήρες του αερόσακου οδηγού και οι εύθραυστοι μοχλοί των εμπρός καθισμάτων.
Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι το Audi TT έχει ποσοστό βλαβών 8,3% με μέσο όρο χιλιομέτρων 77.000 χλμ.
Τα σπορ αυτοκίνητα που οδηγούνται ήπια και συντηρούνται σωστά πετυχαίνουν καλές επιδόσεις. Το πιο αδύναμο σημείο τους εντοπίζεται στις δαγκάνες των φρένων.
Το Porsche Cayenne έχει ποσοστό βλαβών 7,9% και μέσο όρο χιλιομέτρων 113.000 χλμ.
Παρά το υψηλό μέσο όρο χιλιομέτρων, το πολυτελές SUV της Porsche πέτυχε μία πολύ καλή επίδοση. Τα προβλήματά του εντοπίζονται στην κατανάλωση λαδιού.
Η Mercedes-Benz B-Class έχει ποσοστό βλαβών 7,8% με μέσο όρο χιλιομέτρων 74.000 χλμ.
Ό,τι ισχύει για την A-Class ισχύει πλήρως και για την Β-Class. Η δεύτερη γενιά του πολυμορφικού της M-B τα πάει πολύ καλά σε όλους τους τομείς.
Το VW Golf Sportsvan έχει ποσοστό βλαβών 7,3% και μέσο όρο χιλιομέτρων 72.000 χλμ.
Όπως συνέβαινε και με το Golf Plus, έτσι και το Sportsvan που βασίζεται στο Golf πετυχαίνει καλύτερη βαθμολογία. Το μόνο μεμπτό σημείο εντοπίζεται στα αμορτισέρ.
Το Suzuki Vitara έχει ποσοστό βλαβών 7,2% με μέσο