Η αέρινη εικόνα της πριγκίπισσας Νταϊάνα, που ακόμα και δεκαετίες μετά τον θάνατό της παραμένει ανεξίτηλη στη συλλογική μνήμη, αποκτά νέες, ανθρώπινες διαστάσεις μέσα από πρόσφατες αποκαλύψεις. Πέρα από τα λαμπερά πρωτόκολλα και τους βασιλικούς περιορισμούς, η «Πριγκίπισσα του Λαού» αναζητούσε μια κρυφή σύνδεση με τον κόσμο, παρακάμπτοντας τους κανονισμούς του παλατιού για να διαβάζει τον Τύπο. Αυτή η πράξη, φαινομενικά μικρή, φωτίζει τη συνεχή μάχη της με τον εγκλεισμό και την ανάγκη της για ενημέρωση, ακόμα και αν αυτή προερχόταν από τον ίδιο τύπο που συχνά την πλήγωνε.
Οι Απαγορευμένες Ειδήσεις: Η Νταϊάνα και τα Tabloids
Ο επί χρόνια κομμωτής της, Ρίτσαρντ Ντάλτον, έφερε στο φως μέσω του περιοδικού PEOPLE μια συγκλονιστική πτυχή της καθημερινότητας της Νταϊάνα: την κρυφή της πρόσβαση στα ταμπλόιντ. Το Παλάτι, για λόγους προστασίας της βασιλικής οικογένειας από δυσφημιστικά ή ανακριβή δημοσιεύματα, απαγόρευε την άμεση πρόσβαση σε αυτά. Ωστόσο, η Νταϊάνα ζητούσε από τον Ντάλτον, με ψιθυριστό τρόπο, να της περνάει λαθραία εφημερίδες.
- Ο ρόλος του κομμωτή: Ο Ντάλτον, ο οποίος άρχισε να χτενίζει τη Νταϊάνα το 1978, όταν ακόμη ήταν Λαίδη Σπένσερ, και συνέχισε μέχρι το 1990, περιγράφει πώς εισήγαγε τα δημοσιεύματα στο παλάτι: «Κανείς δεν υποψιαζόταν τίποτα, γιατί κανείς δεν ήξερε. Περνούσα τον έλεγχο ασφαλείας και μόλις έφτανα στην κουζίνα, τα πράγματα ήταν εύκολα».
- Η επίδραση των δημοσιευμάτων: Ο Ντάλτον παρατήρησε πόσο βαθιά την επηρέαζαν τα όσα διάβαζε. «Της έφτιαχνα τα μαλλιά κι εκείνη ξεφύλλιζε τις εφημερίδες. Έλεγε ένα “ουφ”, τις πέταγε στο πλάι… και μετά ερχόταν άλλη μία. Ήταν προφανές πόσο την πλήγωναν». Αυτό υπογραμμίζει την ευαισθησία και την ανθρώπινη διάσταση πίσω από τη δημόσια περσόνα της, καθώς και την ψυχολογική πίεση που δεχόταν από τη συνεχή δημοσιότητα.
Η «Φήμη που Πόνεσε Περισσότερο»: Η Πατρότητα του Πρίγκιπα Χάρι
Μία από τις φήμες που προκάλεσε τον μεγαλύτερο πόνο στην Πριγκίπισσα Νταϊάνα, όπως αποκαλύπτει ο Ντάλτον, ήταν οι επαναλαμβανόμενοι ισχυρισμοί των ταμπλόιντ ότι ο Πρίγκιπας Χάρι δεν ήταν γιος του Καρόλου. Αυτές οι κατηγορίες, που κυκλοφορούσαν ευρέως κατά τη δεκαετία του ’80, σύγκριναν τον Χάρι με τον Ταγματάρχη Τζέιμς Χιούιτ.
- Η βάση της φήμης: Τα βρετανικά ταμπλόιντ τροφοδοτούσαν αυτή τη φημολογία, τονίζοντας τις ομοιότητες στα κόκκινα μαλλιά μεταξύ του Πρίγκιπα Χάρι και του Ταγματάρχη Χιούιτ, με τον οποίο η Νταϊάνα διατηρούσε σχέση μετά τη γέννηση του Χάρι.
- Η διάψευση του Ντάλτον: Ο κομμωτής, ο οποίος γνώριζε καλά την οικογένεια Σπένσερ, διαψεύδει κατηγορηματικά αυτές τις φήμες. «Τα κόκκινα μαλλιά ήταν χαρακτηριστικό της οικογένειάς της. Ο αδελφός της, ο Τσαρλς Σπένσερ, είχε πλούσια κόκκινα μαλλιά όταν τον κούρευα. Και οι αδελφές της το ίδιο. Οι Σπένσερ ήταν όλοι έτσι. Αλλά τότε δεν μπορούσα να το πω δημόσια». Η ανάλυση δείχνει ότι αυτή η φήμη αποτελούσε όχι μόνο προσωπική επίθεση αλλά και μια προσπάθεια να αμφισβητηθεί η νομιμότητα του διαδόχου, πλήττοντας την ψυχική υγεία της Νταϊάνα και την εικόνα της βασιλικής οικογένειας.
Ανάλυση: Ο Κύκλος της Εξάρτησης και του Ελέγχου
Η ιστορία της Νταϊάνα και της κρυφής της ανάγνωσης των ταμπλόιντ αναδεικνύει την περίπλοκη σχέση μεταξύ της βασιλικής οικογένειας και των μέσων ενημέρωσης. Ενώ το Παλάτι επιδίωκε να ελέγχει την εικόνα και την πληροφόρηση, η ίδια η Νταϊάνα έδειχνε μια βαθιά ανάγκη να παραμένει ενήμερη για το πώς την αντιλαμβανόταν ο κόσμος, ακόμα και αν αυτό συνεπαγόταν πόνο. Αυτή η συμπεριφορά αποτελεί σύμπτωμα της ευρύτερης ψυχολογικής πίεσης που υφίστανται τα μέλη βασιλικών οικογενειών, καθώς βρίσκονται διαρκώς στο επίκεντρο της προσοχής και της κριτικής. Ακόμη και σήμερα, η βασιλική οικογένεια της Μεγάλης Βρετανίας προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ της διατήρησης της ιδιωτικότητας και της διαχείρισης της δημόσιας εικόνας, ένα ζήτημα που οι νεότερες γενιές, όπως ο Πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ, έχουν χειριστεί με διαφορετικούς τρόπους, συχνά συγκρουσιακούς.
Στην ουσία, η Νταϊάνα, με αυτή την κρυφή πράξη, αποκάλυψε την ανθρώπινη ανάγκη για σύνδεση με την πραγματικότητα, ακόμη και όταν αυτή η πραγματικότητα ήταν σκληρή και δυσάρεστη. Η περίπτωση της υπογραμμίζει την αμφίδρομη σχέση μεταξύ των διασημοτήτων και του Τύπου: μια σχέση αλληλεξάρτησης, όπου η δημοσιότητα είναι ταυτόχρονα ευλογία και κατάρα, πηγή επιρροής και ψυχικής φθοράς.


