Η Formula 1 ανακοίνωσε ότι έχει καταλήξει σε κατ’ αρχήν συμφωνία με την General Motors για την ένταξη της GM/Cadillac ως 11ης ομάδας στο πρωτάθλημα ξεκινώντας από το 2026. Η νέα αυτή ομάδα, με την υποστήριξη της General Motors, θα εισέλθει στη Formula 1 προμηθευόμενη κινητήρες από άλλο κατασκευαστή, προγραμματίζοντας ταυτόχρονα την ανάπτυξη της δικής της μονάδας ισχύος για το 2028 και έπειτα, με τις εγκαταστάσεις της Andretti Global στο Σίλβερστον να αποτελούν τη βάση της παραγωγικής διαδικασίας.
Στη σχετική ανακοίνωση, η Formula 1 επιβεβαίωσε ότι η GM/Cadillac και τα στελέχη του πρωταθλήματος προχώρησαν σε συμφωνία για την ένταξή τους στη διοργάνωση το 2026. «Με τον συνεχή στόχο της ανάπτυξης της Formula 1 στις ΗΠΑ, θεωρούμε ότι η προσθήκη μιας εντυπωσιακής αμερικανικής μάρκας όπως η GM/Cadillac στο γκριντ εισάγει νέα αξία στο άθλημα,» δήλωσε ο Γκρεγκ Μάφεϊ, απερχόμενος διευθύνων σύμβουλος της Liberty Media.
Ο Μαρκ Ρους, πρόεδρος της GM, ανέφερε: «Η Formula 1 είναι η κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού και απαιτεί αριστεία και καινοτομία. Είναι τιμή μας να ενταχθούμε σε αυτό το πρωτάθλημα και είμαστε έτοιμοι να προοδεύσουμε με πάθος και ακεραιότητα». Αυτή η συμμετοχή προσφέρει μια παγκόσμια πλατφόρμα για να αναδείξουμε την τεχνολογία και τη μηχανική της GM σε νέο επίπεδο.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι η GM βρίσκεται σε συζητήσεις με τη Formula 1 και τη Liberty Media κατά τη διάρκεια του γκραν πρι στο Λας Βέγκας, όπου ήρθε στο προσκήνιο η συμμετοχή της ως 11η ομάδα. Από την άλλη, η συνεργασία της GM με την Andretti Global για την υποψηφιότητα του πρωταθλήματος είχε αναγνωριστεί από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), ωστόσο αρχικά δεν έγινε αποδεκτή από τη Formula 1 λόγω έλλειψης προστιθέμενης αξίας.
Αφού ο Μάικλ Αντρέτι αποχώρησε από τη διοίκηση της Andretti Global, η νέα ηγεσία υπό τον Νταν Τόουρις και η GM επιβεβαίωσαν την πρόθεσή τους να υποβάλλουν μια βελτιωμένη και ελκυστική πρόταση για την εισαγωγή τους στη Formula 1, ενέργεια που βρήκε την υποστήριξη της FIA.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Andretti Global δεν σταμάτησε να εργάζεται για την υλοποίηση ενός προγράμματος Formula 1, ακόμα και μετά την αρχική απόρριψη της υποψηφιότητάς της. Δημιούργησε προγράμματα, προσλαμβάνοντας talent και σχεδιάζοντας ένα νέο αεροδυναμικό μοντέλο. Στελέχη όπως ο Πατ Σίμοντς και ο Ρομπ Γουάιτ συνεισφέρουν στην ομάδα, ενισχύοντας την προοπτική της.
Για να είναι η GM/Cadillac έτοιμη το 2026, θα συνεργαστεί στενά με την Andretti, προκειμένου να αξιοποιήσει τις ήδη υπάρχουσες υποδομές και γνώσεις. Η αναζήτηση συνεργασιών για προμήθεια κινητήρων περνάει όπως φαίνεται από τις Ferrari και Honda, εφόσον η Renault αποσύρθηκε από την κατασκευή δικών της κινητήρων νωρίτερα από τον προγραμματισμένο ορίζοντα.
Κάποιες φήμες ανέφεραν την πιθανότητα η GM να αποκτήσει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας του κινητήρα της Renault, αλλά φαίνεται ότι εστιάζει στην ανάπτυξη των δικών της μονάδων ισχύος για το 2028.