Το σύστημα του ρεζερβουάρ καυσίμων στα σύγχρονα αυτοκίνητα έχει αλλάξει ριζικά, καθιστώντας πολλά από τα χαρακτηριστικά του πιο εργονομικά και πρακτικά.
Πολλά σύγχρονα οχήματα που είναι διαθέσιμα στην αγορά φέρουν λιγότερα εξαρτήματα σε σχέση με τα παλιότερα μοντέλα τους. Για παράδειγμα, ο εφεδρικός τροχός και η βέργα ελέγχου της στάθμης λαδιού του κινητήρα αποτελούν παρελθόν σε ορισμένα μοντέλα. Σε αυτή τη σειρά αλλαγών, αξίζει να σημειωθεί και η κατάργηση της παραδοσιακής τάπας του ρεζερβουάρ καυσίμου.
Όπως και με πολλές άλλες εξελίξεις, η αντικατάσταση των παραδοσιακών συστημάτων με πιο σύγχρονα, πρακτικά δεν επηρεάζει αρνητικά την εμπειρία του οδηγού. Ωστόσο, ορισμένες από αυτές τις αλλαγές έχουν κινήσει την περιέργεια των χρηστών.
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά είναι τα ρεζερβουάρ καυσίμων που δεν διαθέτουν τάπα στον ανεφοδιασμό. Η Ford άρχισε αυτή την τάση το 2006, με την ολοκληρωτική απομάκρυνση της τάπας το 2008 από όλα τα μοντέλα της. Από τότε, αρκετοί κατασκευαστές, ιδιαίτερα αυτοί που παράγουν πολυτελή οχήματα, έχουν ακολουθήσει αυτό το νέο πρότυπο.
Η αφαίρεση της τάπας έχει πολλές δικαιολογίες. Η πιο σημαντική από αυτές είναι ότι το νέο σύστημα συμβάλλει στην προστασία από κλοπές καυσίμων. Επίσης, τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα είναι εξοπλισμένα με ειδικά συστήματα που “κλείνουν” το ρεζερβουάρ, αποτρέποντας πιθανές διαρροές σε οποιαδήποτε συνθήκη.
Επιπλέον, η απουσία τάπας διευκολύνει την διαδικασία ανεφοδιασμού, επιτρέποντας στους οδηγούς να γεμίζουν τα ρεζερβουάρ τους πιο γρήγορα, μειώνοντας παράλληλα την πιθανότητα διαφυγής καυσίμου κατά τη διαδικασία.
Τέλος, τα ρεζερβουάρ χωρίς τάπα διαθέτουν σχεδίαση που προσφέρει ανθεκτικότητα και αντοχή στη διάβρωση. Εξαιτίας αυτού, δεν απαιτούν συχνή συντήρηση, αλλά καλό είναι οι οδηγοί να τα ελέγχουν τακτικά για να εξασφαλίσουν τη σωστή τους λειτουργία.